Przejdź do treści
Źródło artykułu

Delta Air Lines wyposaża swoich pilotów w Surface 2

Dzięki porozumieniu z Microsoft, linie lotnicze Delta wyposażą 11 tysięcy pilotów Boeingów 757 i 767 w nowe tablety Surface 2, co przyniesie firmie oszczędności rzędu 13 milionów dolarów rocznie. Urządzenia zastąpią książkową dokumentację lotniczą.

„Elektroniczna dokumentacja dostępna na Surface 2 to kontynuacja procesu, który ma zapewnić naszemu personelowi najlepsze narzędzia, aby latać efektywniej i bezpieczniej.” —mówi Kapitan Steve Dickson, starszy wiceprezes Delta Air Lines. „To intuicyjne narzędzie pozwoli na dostęp do kluczowych informacji, które będą zawsze w zasięgu ręki. Poprzez wyeliminowanie papieru, zmniejszymy nieład i ograniczymy czas, jaki nasi piloci poświęcają na ręczne wyszukiwanie informacji o locie”.

Dzięki możliwościom, jakie oferuje Windows RT 8.1 i systemowi kafelków Live Tile, piloci będą mogli otwierać dwie aplikacje obok siebie, uzyskując dostęp np. do aktualnych warunków pogodowych oraz proponowanych tras lotu. Zaprojektowana została również specjalna aplikacja FliteDeck Pro, która w czasie rzeczywistym generuje najważniejsze informacje, jak dynamiczne wykresy czy narzędzia do nawigacji. 

Poza poprawieniem organizacji pracy pilotów, na umowie zyska środowisko, ponieważ nie trzeba będzie drukować ciężkich, niemal 18-kilogramowych dokumentacji lotniczych. Wyliczono, że rezygnacja z druku 7.5 milionów kartek pozwoli oszczędzić około 900 drzew. Redukcja wagi przełoży się także na mniejsze zużycie paliwa w trakcie lotu oraz ograniczenie zanieczyszczeń powietrza – rocznego ekwiwalentu emisji spalin z 2500 samochodów osobowych.

Obecnie projekt wykorzystania tabletów podczas wszystkich faz lotu czeka na pozwolenie z Federalnej Administracji Lotnictwa. Wiązać się z tym będzie długi okres testów w samolotach typu Boeing 757 i 767. Zgoda na użycie tabletów w całej flocie spodziewana jest na koniec 2013 roku.

Wprowadzenie tabletów Surface 2 nie jest pierwszą inwestycją Delta Air Lines w innowacje technologiczne, które mają znacząco zmodernizować wyposażenia kabin. Wcześniej amerykański przewoźnik wyposażył 19 tysięcy stewardess i stewardów w smartfony Nokia Lumia 820 z Windows Phone 8, na których zainstalowano rozwiązanie Microsoft Dynamics for Retail POS. 

Źródło: Microsoft

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony