Przejdź do treści
Cessna Citation X
Źródło artykułu

Cessna zapowiada model rozwojowy odrzutowca Citation X

Według nieoficjalnych zapowiedzi, na targach Krajowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), które od 19 do 21 października odbywają się w Atlancie, firma Cessna ma przedstawić projekt modernizacji flagowego odrzutowca biznesowego. Przedstawiciele spółki twierdzą, iż przebudowa Citation X będzie na tyle kompleksowa, że rozważa się, aby rozwojowy model zwany Citation Ten był uważany za całkowicie nowy samolot.

"Wprowadzenie Citation Ten jest przykładem naszego zaangażowania w rozwój nowych produktów i jest to sygnał, że robimy to, co musimy zrobić, aby utrzymać pozycję lidera w przemyśle lotnictwa ogólnego", powiedział prezes koncernu, Jack Pelton. Model 'Ten' jest o 15 cm dłuższy od dotychczas produkowanego, ma nowy kokpit, kabinę, silniki i dzięki zastosowanym rozwiązaniom będzie mógł operować z prędkością o 19 węzłów większą niż model X. Fakt ten sprawia, iż producent twierdzi, że samolot, którego maksymalna prędkość przelotowa ma wynieść 0,92 Macha, jest "najszybszym certyfikowanym odrzutowcem biznesowym na świecie”.

Dotychczas przedstawiciele Cessny odmawiali udzielania informacji na temat osiągów nowej konstrukcji, ale Pelton powiedział, że spółka zamierza bronić tytułu prędkości i dodatkowe 19 węzłów (na wysokości 49000 stóp) może wystarczyć, aby pokonać przewidywane dla  Gulfstreama G650 0.925 Macha. Właściwą ku temu moc i możliwość bezpośredniego osiągnięcia FL450 mają zapewnić jednostki napędowe Rolls-Royce AE3007C2. 'Ten' będzie samolotem wyposażonym w Garmina G5000 z  trzema 14-calowymi ekranami i systemem wizji syntetycznej. W maszynie pojawi się również nowy system zarządzania kabiną, w ramach którego w każdym fotelu zamontowane zostaną dotykowe ekrany, a także przeprojektowany barek i toalety oraz dla zwiększonej wygody nowoczesne fotele.

Prezentacja modelu Ten znajduje się tutaj

Tłumaczenie z AvWeb

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony