Przemysł lotniczy zapewni wirtualne szkolenia w celu zwiększenia bezpieczeństwa na pasach startowych

Samolot pasażerski - lądowanie (fot. easa.europa.eu)

Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) współpracuje z Organizacją Cywilnych Służb Żeglugi Powietrznej (CANSO) oraz Organizacją Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) w ramach wirtualnej inicjatywy szkoleniowej mającej na celu zwiększenie bezpieczeństwa na pasach startowych i poprawę wydajności operacyjnej lotnictwa.

Trzy organizacje branżowe uruchomiły nowy wirtualny kurs szkoleniowy na temat nowego Globalnego formatu raportowania ICAO dla warunków nawierzchni drogi startowej (GRF). GRF, który wchodzi w życie 4 listopada 2021 r., Określa nową metodologię ICAO do oceny i raportowania stanu nawierzchni drogi startowej, mającą na celu poprawę oceny załogi lotniczej w zakresie startów i lądowań.

Kurs online został opracowany specjalnie z myślą o spełnieniu wymagań szkoleniowych dla kontrolerów ruchu lotniczego i personelu służb informacji lotniczej. Treść kursu została wstępnie zweryfikowana przez stanowe i regionalne organy regulacyjne w celu zapewnienia, że ​​jest zgodna z wymogami szkoleniowymi GRF.

Partnerstwo szkoleniowe jest pierwszym tego rodzaju między trzema organizacjami międzynarodowymi i stanowi podstawę przyszłej współpracy w zakresie globalnych działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa.

„Bezpieczeństwo jest zawsze priorytetem numer jeden w lotnictwie, a jako branża nieustannie pracujemy nad dalszym ograniczaniem ryzyka. GRF jest globalnie zharmonizowaną metodologią, która ma być jedynym formatem raportowania dla lotnictwa międzynarodowego w celu ograniczenia wypadnięć z drogi startowej. Współpraca między głównymi zainteresowanymi stronami podczas szkolenia zapewni, że wszystkie strony zrozumieją i zastosują ten nowy i ulepszony wspólny standard” – powiedział Gilberto Lopez Meyer, wiceprezes IATA ds. bezpieczeństwa i operacji lotniczych.

„Cieszymy się, że możemy współpracować z IATA i ICAO, aby zapewnić dostawcom usług nawigacji lotniczej wspólną metodę spełnienia wymagań szkoleniowych. Ta inicjatywa pomoże w efektywny sposób zapewnić zrozumienie i lepsze przestrzeganie nowego standardu raportowania stanu nawierzchni drogi startowej” – powiedział Simon Hocquard, przewodniczący CANSO.

„Bezpieczeństwo na pasie startowym nadal pozostaje największym wyzwaniem dla bezpieczeństwa lotnictwa, stanowiąc ponad połowę wszystkich wypadków zgłaszanych ICAO podczas operacji komercyjnych” – podkreślił Sekretarz Generalny ICAO dr Fang Liu. „W ostatnich latach współpracowaliśmy przy wielu inicjatywach mających na celu ograniczenie wypadków i incydentów związanych z bezpieczeństwem na pasach startowych na całym świecie, a ciężka praca podjęta w celu wypracowania międzynarodowego konsensusu w sprawie nowego GRF, oprócz tego nowego wspólnego kursu szkoleniowego, który go wspiera, powinna pomóc zapewnić znaczną poprawę w zakresie bezpieczeństwa na drodze startowej".

Źródło: IATA
comments powered by Disqus