Przejdź do treści
Icon A5
Źródło artykułu

Technologia Icon A5 nie będzie sprzedawana do Chin

W swoim czasie latająca amfibia Icon A5 wydawała się skrzydlatym bestsellerem. Zanim prototyp został oblatany, firma ogłosiła, że zebrała już ponad tysiąc zamówień i tym samym dwumiejscowa konstrukcja, która może startować i lądować zarówno z wody, jak i standardowych pasów startowych, trafiła na pierwsze strony gazet.

Niestety, po kilku powaznych wapadkach w ostatnich latach zrobiła to potem ponownie. Ich echa jeszcze nie opadły, a Icon A5 ponownie pojawił się w wiadomościach, ponieważ udziałowcy spółki sprzeciwiają się sprzedaży technologii A5 chińskiej spółce Shanghai Pudong Science & Technology Investment Inc. (PTSI). Do tej pory producent wciąż wysyła optymistyczne komunikaty prasowe z wynikami sprzedaży Icon, jednak wiele zamówień i opcji na A5 zostało już anulowanych.

Icon A5, postrzegany był przez wielu jako potencjalny hit na rynku lotnictwa sportowego. W pełni kompozytowa A5 otrzymała specjalną autoryzację FAA na zwiększenie masy do 762 kg (limit dla amfibii LSA w USA wynosi 648 kg), dzięki czemu jej konstruktorzy mogli zastosować dodatkowe struktury skrzydeł i sekcji ogonowej, niezbędne celem osiągnięcia odporności na wchodzenie w korkociągi.

Icon A5 posiada składane skrzydła ułatwiające transport na przyczepie lub przechowywanie w garażu. Kokpit statku powietrznego wykonany jest w stylizacji motoryzacyjnej i jak twierdzi przedstawiciel firmy, zamysłem podczas prac projektowych była "fuzja wyjątkowej inżynierii z projektem produktu światowej klasy". Icon A5 jest napędzany silnikiem Rotax 912iS. Pierwszy prototyp A5 został oblatany w maju 2008 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony