Port Lotniczy Katowice: wystartowała nowa strona internetowa
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA pod adresem www.katowice-airport.com uruchomiło nową stronę internetową pyrzowickiego lotniska.
Podstawowym założeniem przyświecającym twórcom nowego serwisu, było stworzenie strony, która umożliwi użytkownikom sprawne i intuicyjne dotarcie do wszystkich, najważniejszych informacji. Dlatego nowa witryna pyrzowickiego lotniska jest prosta i czytelna, ale jednocześnie atrakcyjna wizualnie. Strona dysponuje również rozwiniętymi funkcjami sprzedażowymi, dzięki którym łatwo można zarezerwować parking, fast track, czy salonik biznesowy. Umożliwia także zakup biletów lotniczych na kierunki dostępne w siatce połączeń pyrzowickiego lotniska.
– Trzy fundamentalne założenia przyświecały nam przy pracach nad briefem nowej strony. Po pierwsze chcieliśmy żeby była przejrzysta, pozbawiona zbędnych ozdobników i żeby z perspektywy pasażerów, zapewniała szybki, klarowny i szeroki dostęp do kluczowych informacji. Po drugie strona miała być w całości responsywna i łatwa do nawigacji na urządzeniach mobilnych. Po trzecie nowa witryna miała mieć rozwinięte funkcje sprzedażowe, umożliwiające klientom szybki zakup usług oferowanych przez lotnisko, takich jak np. parkingi, czy korzystanie z saloników biznesowych. – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
Warto podkreślić, że w związku z tym, że prawie 70% użytkowników korzysta ze strony lotniska przy użyciu urządzeń mobilnych, to jest telefonów komórkowych lub tabletów, punktem wyjścia dla prac nad projektem było przygotowanie nowej witryny najpierw pod rozdzielczości tych urządzeń. – Przygotowaliśmy makiety serwisu, czyli klikalny prototyp pokazujący jak dokładnie będą wyglądać wszystkie interakcje użytkownika ze stroną – łącznie uzbierało się ponad 170 widoków na wersję mobilną. Na podstawie stworzonych makiet wyodrębniliśmy około 40 szablonów podstron, na bazie których miała powstać reszta widoków serwisu – wyjaśnia Witold Kempa z firmy Netizens, która przygotowała stronę.
W najbardziej dostępnym miejscu nowej strony internetowej – na górze strony głównej, została umieszczona tablica lotów. Według danych z Google Analytics to najczęściej odwiedzana podstrona w całym serwisie. Dzięki takiej lokalizacji użytkownicy mają bezpośredni dostęp do najważniejszych i aktualnych informacji o najbliższych lotach. W przypadku odlotów są to: rozkładowa godzina startu, kierunek, linia, numer lotu, status lotu, terminal i stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, godzina rozpoczęcia odprawy biletowo bagażowej, numer bramki do boardingu i temperatura powietrza w miejscu docelowym. Jeśli użytkownik jest zainteresowany statusem danego lotu, zarówno w przypadku odlotu, jak i przylotu, może otrzymywać powiadomienia w najbardziej popularnym komunikatorze na świecie – Facebook Messenger. Wystarczy, że z poziomu tablicy lotów kliknie w przycisk „powiadomienie o statusie” i zaloguje się do swojego konta na portalu Facebook. Status lotu można otrzymać także na podany adres mailowy.
Na stronie głównej znalazł się także rozwinięty panel sprzedażowy – dzięki temu użytkownik może szybko i sprawnie zarezerwować parking, usługi biznesowe, hotel czy zakupić bilet na interesujący go lot. Panel zintegrowany jest z serwisami rezerwacyjnymi partnerów Katowice Airport, takich jak eSky.pl czy booking.com. Na nowej stronie można dokonać zakupu usługi, czy też rezerwacji, nie tylko z poziomu panelu sprzedażowego, ale również z licznych podstron linkujących do procesu zakupowego. Ułatwieniem dla osób kupujących usługi poprzez stronę internetową jest możliwość założenia swojego konta. Dzięki temu, w zakładce Mój Profil, użytkownik ma dostęp do wszystkich informacji związanych z jego kontem, szczegółowej historii rezerwacji oraz dostępnych kodów rabatowych.
Nowa strona, to także nowy rozkład lotów w formie zaawansowanej wyszukiwarki. Poziom szczegółowości filtrowania pozwala na bardzo precyzyjne określenie lotu szukanego przez użytkownika. Bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki użytkownik może przejść do zakupu wybranego przez siebie lotu. – Już w trakcie prac nad serwisem przeprowadziliśmy badania użyteczności, które pomogły nam określić, co jeszcze możemy zmodyfikować na nowej stronie. Do tego doszło przetestowanie najbardziej skomplikowanych funkcjonalności, które pozwoliło nam maksymalnie uprościć m.in. proces rezerwacji parkingu czy sprzedaży usług dodatkowych. Dzięki temu stworzyliśmy serwis, który odpowiada zarówno na potrzeby użytkownika, jak i potrzeby biznesowe lotniska – podkreśla Witold Kempa.
Podczas programowania serwisu wykonawca zadbał o to, aby był on jak najlepiej przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zrobiono to dzięki wysokiemu kontrastowi, powiększanym tekstom oraz możliwości poruszania się po całej stronie za pomocą klawiatury.
W 2018 roku na stronie internetowej zanotowano 13,8 mln odsłon. Katowice Airport należy do grona największych lotnisk w Polsce. W 2018 roku obsłużono tu rekordowe 4,84 mln podróżnych. Pyrzowice są krajowym liderem w segmencie przewozów czarterowych i największym, regionalnych portem lotniczym w Polsce w ruchu towarowym.
Komentarze