Przejdź do treści
Źródło artykułu

Zagłosuj na "Podniebny Olsztyn – Odlotową promocję miasta"

25 września br. rozpoczęło się głosowanie w V edycji Olszyńskiego Budżetu Obywatelskiego. Przez dwa tygodnie mieszkańcy mogą zdecydować, które ze 197 zadań powinny zostać zrealizowane. Wyniki poznamy 24 października 2017 r.

Każdy, kto mieszka w Olsztynie i skończył 15 lat, będzie mógł zagłosować w V edycji Olszyńskiego Budżetu Obywatelskiego. Głosujący może oddać jeden głos na projekt zintegrowany i jeden głos na projekt osiedlowy.

Wśród zadań, jakie zostały zgłoszone do V edycji Olszyńskiego Budżetu Obywatelskiego znalazł się pod nr 155 "Podniebny Olsztyn – Odlotowa promocja miasta".

Przedmiotem zadania jest zakup reklamującego miasto zestawu spadochronowego, w którym główna czasza spadochronu będzie stanowiła nośnik hasła i/lub grafiki promocyjnej Olsztyna. Obecna technologia pozwala na naniesienie na czaszy spadochronu grafiki i napisów w wielu kolorach, co pozwoli na umiejscowienie na czaszy spadochronu logo Olsztyna lub innej grafiki wybranej w uzgodnieniu z Prezydentem Miasta lub wskazanym przez Prezydenta podmiotem (np. Biurem Promocji). Może tam znajdować się logo Miasta, czy np. grafika promocyjna „Visit Olsztyn”.

Skoki spadochronowe są bardzo widowiskowe i wyróżniają się spośród innych dyscyplin sportowych, w głównej mierze przez swoją wyjątkowość. Wiele podmiotów komercyjnych wykorzystuje czasze spadochronów jako nośnik logo firmy (np. Orlen, PGE, Red Bull), kilka miast w Polsce również zdecydowało się na tego typu promocję (Leszno, Wrocław, Mielec).

Zaletą takiego nośnika reklamy jest to, że lądowanie skoczka spadochronowego na spadochronie z napisem promującym „Olsztyn” zawsze pozostanie w pamięci oglądających, jak również – co ma w dzisiejszych „multimedialnych czasach” ogromne znaczenie – pojawi się na wielu zdjęciach i materiałach video.

Podmiotem wskazanym do użytkowania spadochronu byłby Aeroklub Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, który posiada wśród swoich członków skoczków, którzy mają odpowiednie uprawnienia i doświadczenie, aby wykonywać skoki spadochronowe w tzw. teren przygodny – czyli np. na stadiony piłkarskie, festyny, zawody sportowe, gdzie wystarczy stosunkowo niewielki obszar terenu, aby bezpiecznie wykonać taki skok. Aeroklub ma również w swojej historii skoki promocyjne dla miasta w postaci np. skoku spadochronowego z Babą Pruską, czy flagami i innymi przedmiotami promującymi miasto. W przypadku prowadzenia działań promocyjnych przez miasto w innych miejscach w kraju i za granicą – możliwe będzie wykonywanie skoków również w innych lokalizacjach. Nie bez znaczenia jest również fakt uczestnictwa zawodników spadochronowych AWM w zawodach w celności lądowania, co również będzie miało pozytywny wpływ na aspekt społeczny takiego zakupu.

Głosowanie rozpoczęło się 25 września. Głosować można  do 8.10.2017 r.

Więcej informacji o projekcie oraz głosowanie na ten ptojekt na stronie www.glosujobo.olsztyn.eu

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony