Jak naprawić silnik odrzutowy za pomocą Google Glass?
Czy Google Glass sprawdzi się w miejscu pracy? Jak wynika z ostatniego raportu GE na temat Internetu Przemysłowego, futurystyczna wizja używania w pracy wyświetlaczy nadających się do noszenia powoli staje się rzeczywistością.
Raport GE
Inżynierowie z ośrodka treningowego GE Aviation mieszczącego się w Cincinnati w Ohio testowali ostatnio przydatność Google Glass podczas przeglądów silników odrzutowych. Google Glass to okulary z przezroczystym wyświetlaczem i kamerą umieszczoną nad okiem użytkownika. Inżynierowie GE kontrolują urządzenie za pomocą komend głosowych typu “rozpoznaj część” albo „podaj status silnika”. Jak mówi Stephanie Arvin, rzeczniczka GE Aviation, firma chce pokazać potencjał przeziernych wyświetlaczy w przekazywaniu potrzebnych informacji. „Dzięki takim urządzeniom, które nie angażują rąk, technicy mogliby otrzymywać potrzebne informacje w sytuacji, gdy nie mają możliwości trzymać przenośnego urządzenia w rękach”, dodaje.
Arnie Lund, szef Connected Experience Labs w GE, w wywiadzie udzielonym ostatnio CIO Journal stwierdził, że w sytuacji, gdy „obydwie ręce ma się zanurzone w silniku”, oderwanie się od pracy i sprawdzenie informacji na komputerze jest dużym utrudnieniem. “Przerywanie pracy tylko po to, żeby coś sprawdzić na laptopie, jest po prostu uciążliwe”, powiedział Lund.
Oprócz testów prowadzonych przez GE Aviation, GE widzi możliwość wykorzystania Google Glass w innych biznesach, m.in. Oil & Gas i Power & Water.
Analitycy GE przewidują, że odpowiednio przystosowane urządzenia noszone na nadgarstku, gogle ochronne wyświetlające dane, czy nowoczesne słuchawki wyposażone w wyświetlacze 3D i urządzenia rejestrujące obraz w czasie rzeczywistym “będą odgrywały coraz większą rolę w podnoszeniu wydajności sektora przemysłowego”.
Zobacz, jak inżynierowie GE wykorzystują Google Glass podczas przeglądów silników lotniczych
Komentarze