Przejdź do treści
Źródło artykułu

Konferencja użytkowników siników General Electric

W ubiegłym tygodniu przedstawiciele Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej uczestniczyli w konferencji poświęconej eksploatacji turbinowych silników lotniczych General Electric.

Spotkanie dotyczące omówienia zagadnień związanych z bieżącą eksploatacją oraz planowanymi modyfikacjami silników rodziny T700, w które wyposażone są eksploatowane przez polskie lotnictwo morskie cztery śmigłowce pokładowe SH-2G, odbyło się w dniach od 17 do 18 marca w San Diego (USA). Brygadę Lotnictwa Marynarki Wojennej reprezentowali na nim zastępca szefa Pionu Inżynieryjno-Lotniczego kmdr ppor. Grzegorz Kutyła oraz technik eksploatacji z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego mł. chor. Przemysław Ratajczyk.

Silniki turbinowe rodziny T700 wykorzystywane są między innymi do napędu śmigłowców Agusta Westland, Bell, Boening czy Sikorsky, zarówno w maszynach wojskowych jak i cywilnych. Dlatego w spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele wielu państw eksploatujących śmigłowce wyposażone w tego typu silniki, między innymi Australii, Brazylii, Izraela, Japonii czy Singapuru. W trakcie konferencji wnioski dotyczące bieżącej eksploatacji jednostek napędowych produkowanych przez General Electric prezentowane były między innymi przez przedstawicieli US Navy, US Army oraz US Coast Guard.

Śmigłowce SH-2G wyposażone w silniki GE T700 trafiły do Polski 13 lat temu, wraz z transferem dwóch fregat rakietowych OHP. Możliwość wymiany danych oraz istotnych informacji i doświadczeń dotyczących eksploatacji silników T700 prowadzona jest w ramach programu wsparcia użytkowników przez ich producenta.

Tekst i foto: kmdr ppor. Czesław Cichy

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony