Oblot szybowca z systemem Fly-By-Wire
Innowacyjny brazylijski inżynier lotniczy Paulo Iscold dokonał kolejnego imponującego wyczynu, tym razem oblatując rewolucyjny typ statku powietrznego. Iscold przez ostatnie kilka lat prowadził prace rozwojowe szybowca Nixus, który, jak twierdzi, ma drugie na świecie najlepsze wydłużenie płata wśród szybowców na poziomie 53,3 (doskonałość Concordia Superseigler to 57).
Tym, co czyni Nixusa naprawdę wyjątkowym, są lotki i klapy sterowane przy pomocy systemu Fly-by-Wire. Na skrzydłach konstrukcji znajduje się 12 klap, które jednocześnie mogą być używane jako lotki. Wielką zaletą posiadania systemu Fly-By-Wire jest Wielką zaletą posiadania systemu Fly-By-Wire jest możliwość kształtowania zakresów wychyleń lotek poprzez oprogramowanie.
Po udanym 35-minutowym pierwszym locie, Iscold będzie kontynuował modyfikację konstrukcji i za ok. dwa tygodnie planuje kolejne testy. Podczas oblotu za sterami szybowca zasiadał Jim Payne, który jest głównym pilotem projektu Perlan i ma na swoim koncie wiele spektakularnych wyczynów, w tym ustanowienie rekordu wysokości lotu statkiem powietrznym bez napędu. 2 września 2018 r. podczas lotu szybowcem Perlan II wzniósł się on na wysokość 76 tys. stóp.
Komentarze