Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowe konstrukcje na liście samolotów SLSA

W czasie targów lotniczych USA Sport Aviation Expo, które w dniach od 20 do 23 stycznia odbywały się w Sebring, na Florydzie, zostały zaprezentowane dwa nowe samoloty SLSA (Special Light Sport Aircraft), które wcześniej nie figurowały na specjalnej liście skupiającej wszystkie maszyny tego typu dostępne na rynku amerykańskim. Według portalu ByDanJohnson.com, z powyższego zestawienia korzystają m.in. wydziały rejestracji samolotów, co sprawia, że znalezienie się na nim jest w jak najlepszym interesie każdego użytkownika nowego SLSA.

Pod numerem 113 został dodany Cricket Aviation Storch. Maszyna, która jest produkowana w Kolumbii i końcowo montowana w Deland, na Florydzie, jest repliką LSA słynnego Fieseler Fi 156 Storch, który w czasie II wojny światowej wsławił się ewakuacją przywódcy Włoch – Mussoliniego. Kilkukrotnie czyniono już wysiłki sprowadzenia samolotu do USA, ale do tej pory nie udawało się zdobyć homologacji zgodnej z normami Amerykańskiego Stowarzyszenia Badań i Materiałów (ASTM). Storch jest unikalną konstrukcją we flocie LSA i choć nie jest szybki, to może operować nawet z ekstremalnie położonych lądowisk.

Drugim nowym modelem jest posiadający tradycyjną linię, słoweński Viper SD-4. Kadłub dolnopłata jest całkowicie metalowy i wyposażony w szeroki, zapewniający znakomitą widoczność kokpit. Według redakcji ByDanJhnson.com, dzieki zastosowanej technologii, maszyna wydaje się być odpowiednia do odbywania wygodnych lotów na długich trasach.

Więcej informacji na temat pilotów sportowych oraz LSA dostępnych jest tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony