Przejdź do treści
Źródło artykułu

Learjet 60 z certyfikatem FAA dla nowego tylnego schowka

Firma Raisbeck Engineering otrzymała certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa - FAA dla nowatorskiej konstrukcji schowka montowanego w tylnej części kadłuba samolotu Learjet 60. Właściciele i operatorzy maszyn mają możliwość zakupu i instalacji nowego systemu we wszystkich autoryzowanych punktach dealerskich Raisbeck.

Loty związane z certyfikacją zakończone zostały  w marcu, a wszystkie dane z testów przedstawione FAA, która już w maju wydała wstępny certyfikat typu - Supplemental Type Certificate (STC). Ostateczny dokument dla wszystkich samolotów producenci otrzymali pod koniec lipca. Pierwszy schowek kadłubowy w Lear 60 testowany był w locie na terenie Stanów Zjednoczonych i Europy.

Prace nad projektem rozpoczęły się w czerwcu 2008 roku, wraz z potwierdzeniem współpracy technicznej między Raisbeck Engineering i koncernem Bombardier Learjet z Wichita w stanie Kansas. Dla pełnego powodzenia przedsięwzięcia ważne było stworzenie odpornej na ogień konstrukcji z systemem wykrywania pożaru. Według przedstawicieli firmy Raisbeck, mimo że czas realizacji projektu nieco się wydłużył, priorytetem było stworzenie ognioodpornej konstrukcji spełniającej najbardziej rygorystyczne wymagania FAA i zapewnienie tym samym bezpieczeństwa klientom i ich pasażerom”.

„Nowy schowek certyfikowany był według najbardziej aktualnych przepisów FAA dotyczących przedziałów bagażowych, co oznacza, że spełnia najnowsze wymagania wykrywania pożaru i ochrony", powiedział Keith Anderson, wiceprezes działu inżynierii w Raisbeck. „Zainstalowana w Learjet 60 konstrukcja znacznie przekracza pierwotne wymagania, według których certyfikowano istniejącą przestrzeń ładunkową samolotu, znajdującą się zaledwie kilka metrów od naszego schowka. Dla zespołu Raisbeck, to pierwszy tak duży program, dlatego do jego realizacji wykorzystaliśmy wszystkie możliwe narzędzia nowoczesnej inżynierii", dodał.

Szczegóły dotyczące nowego, tylnego schowka Learjet 60, w tym także jego parametry techniczne i opisy graficzne można znaleźć tutaj.


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony