Cirrus prezentuje drugą generację odrzutowca Vision SF50
Firma Cirrus Aircraft zleciła swoim inżynierom zadanie udoskonalenia nagradzanego w Collier Trophy, jednosilnikowego odrzutowca Vision Jet, a rezultatem tych wysiłków jest już oficjalnie zaprezentowana druga generacja modelu SF50.
Największą zmianą w G2 Vision Jet jest dodanie automatycznej przepustnicy do nowego panelu Garmin Perspective Touch +, zwiększenie maksymalnej wysokości przelotowej do FL 310, a także zwiększenie wydajności silnika Williamsa Vision.
Cena modelu G2 Vision Jet została skalkulowana na poziomie 2,38 mln USD lub 2,75 mln USD w przypadku wersji Elite, która zapewnia większy komfort podróżowania i opcje łączności. Cirrus oferuje teraz także wersję Xi Vision Jet, podobną do linii X trim SR22.
Wzrost wysokości przelotowej oznacza, że G2 Vision Jet jest teraz certyfikowany do wykonywania operacji w przestrzeni RVSM. Cirrus współpracował również z firmą Williams w celu zwiększenia ciągu silnika powyżej FL 240, czego wynikiem jest możliwość osiągania prędkości maksymalnej 311 kt na FL 280 lub 305 kt na FL 310, z redukcją spalania paliwa, co skutkuje wzrostem zasięgu o 100 NM lub dodatkowymi prawie 80 kg ładunku w przypadku lotu na odległość do 800 NM.
Cirrus stosuje też pasywne techniki tłumienia dźwięku, aby wyciszyć poziom hałasu kabiny podczas lotu na wysokości przelotowej, a oparty na Garmin G3000 kokpit Perspective Touch+ obejmuje szybsze procesory i jaśniejsze wyświetlacze.
Komentarze