Przejdź do treści
Źródło artykułu

BRS dla Cirrusa SF50 bez testów w locie

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) zwolniła firmę Cirrus Aircraft z wymogu przeprowadzenia w powietrzu testów balistycznego spadochronu ratunkowego (BRS) dedykowanego dla odrzutowca biznesowego SF50 Vision Jet. Agencja argumentuje, iż takie próby wiązałaby się z niepotrzebnymi kosztami i stworzyłyby zagrożenie dla pilota testowego.

FAA zauważyła, że w przeciwieństwie do spadochronów BRS wykorzystywanych w serii samolotów SR22 oraz SR20, w przypadku modelu SF50 system taki będzie opcją dodatkową i nie musi spełniać norm przepisów Part 23.

Rzecznik Cirrusa, Matt Bergwall powiedział, że decyzja ta nie musi oznaczać, że firma nie przeprowadzi testów w powietrzu. "Ona po prostu daje nam elastyczność w tej kwestii", tłumaczył. BRS w SF50 będzie montowany w nosie samolotu i będzie większy oraz bardziej skomplikowany niż w przypadku innych systemów spadochronowych. Oczekuje się, że certyfikacja tego jednosilnikowego odrzutowca biznesowego zakończy się w trzecim kwartale tego roku.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony