Firma Mooney zmodernizowała model M20
Firma Mooney przeprowadziła modernizację modelu M20 i zaprezentowała właśnie najnowszą wersję tego samolotu pod nazwą M20V Acclaim Ultra. Zgodnie z założeniami producenta, w drugiej połowie roku konstrukcja ta ma uzyskać certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), a wkrótce potem mają rozpocząć się pierwsze dostawy do klientów.
Nowy projekt obejmuje szereg udoskonaleń kadłuba, w tym lewe drzwi pilota (we wcześniejszej wersji montowane były jedynie po prawej stronie), nowy projekt wnętrza i deski rozdzielczej.
"Nasi klienci bardzo cenią sobie osiągi i możliwości obsługowe modelu Acclaim. Zastosowane zmiany są atrakcyjną ofertą dla pilotów poszukujących najnowszych generacji wnętrza, lepszego dostępu do kabiny i profesjonalnej deski rozdzielczej", powiedział Jared Absher, dyrektor sprzedaży i marketingu firmy Mooney. "Najważniejsze jest to, że przeobraziliśmy ten samolot jako całość i został przemyślany każdy jego aspekt, od nosa do ogona”, dodał.
Acclaim Ultra został opracowany przy wykorzystaniu technologii kompozytowych. Założeniem jego projektantów było również stworzenie nowego ergonomicznego wnętrza przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążenia pilota oraz zwiększeniu komfortu pasażerów. Oprócz nowych miękkich w dotyku przełączników i zoptymalizowanego miejsca ich lokalizacji, obecne wnętrze posiada zintegrowaną klawiaturę Garmin, która współpracuje w systemem G1000.
Cena podstawowej wersji M20V Acclaim Ultra została skalkulowana na poziomie 769 tys. dolarów. Samolot wyposażony jest w silnik Continental TSIO-550-G o mocy 280 KM. Maksymalna masa startowa modelu M20V wynosi 1527 kg (3368 funtów), pojemność zbiorników paliwa 337 litrów (378 litrów w wersji o wydłużonym zasięgu), pułap maksymalny 25 tys. stóp, zasięg prawie 1,3 tys. km i ponad 1,5 tys. km wersji z rozszerzonym zasięgiem.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.mooney.com
Komentarze