Przejdź do treści
Źródło artykułu

Słabnie popyt na biznes jety w Chinach

W bieżącym roku flota odrzutowców biznesowych w kontynentalnej części Chin nadal będzie się zwiększała, ale tempo tego wzrostu będzie znacznie mniejsze niż w 2012 r., poinformował Asian Sky Group (ASG), firma zajmująca się doradztwem w kwestii zarządzania biznes jetami.

W swoim półrocznym raporcie, ASG prognozuje, że w tym roku chińska flota nowych i używanych samolotów dyspozycyjnych wzrośnie o 18%, w porównaniu do 40% rok wcześniej. Spowolnienie to zostało spowodowane zmniejszeniem się koniunktury miejscowej gospodarki, opłatami nałożonymi przez administrację centralną i dłuższym procesem podejmowania decyzji przez bardziej świadomych nabywców samolotów.

Flota biznes jetów w Państwie Środka wzrosła od 2011 r. o 96 samolotów, ale w bieżącym jedynie o 37 statków powietrznych, wyjaśnia ASG. "Poziomy aktywności mogą wzrosnąć w trzecim kwartale", dodaje spółka, której główną siedzibą jest Hongkong. Raport podkreśla również rosnące zainteresowanie samolotami z drugiej ręki. Używane konstrukcje wygenerowały już 19% ogólnego wzrostu floty w Chinach w 2013 r., obejmując dwa Embraery Legacy 600, dwa Gulfstreamy G200 i trzy Bombardiery Challenger. Coraz więcej używanych maszyn zostaje nabywane także przez korporacje.

Raport dostępny jest tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony