Przejdź do treści
Samolot B757 ecoDemonstrator
Źródło artykułu

Ostatnia seria testów Boeinga 757 ecoDemonstrator

Okna pozyskujące energię, biopaliwo diesla i elementy kokpitu stworzone w technice druku 3D - te trzy technologie zostaną sprawdzone podczas ostatniej serii powietrznych testów Boeinga 757 ecoDemonstrator.

Program ecoDemonstrator, realizowany przez Boeinga we współpracy z NASA i grupą TUI,  ma przyśpieszyć doskonalenie nowych technologii oraz metod, które pozwolą zmniejszyć zużycie paliwa, emisję zanieczyszczeń i hałasu.  Po ostatniej serii prób płatowiec samolotu zostanie rozebrany.

-W nawiązaniu do pionierskiego wymiaru programu ecoDemonstrator, demontaż maszyny posłuży sprawdzeniu różnych metod recyclingu materiałów i systemów. Samolot zostanie przetworzony w całości - powiedziała Jeanne Yu, odpowiedzialna w Boeingu za kwestie ochrony środowiska.

Począwszy od 2001 roku Boeing wykorzystał szereg samolotów jako platformy badawcze dla programów Quiet Technology Demonstrator i ecoDemonstrator. 757 ecoDemonstrator kontynuuje testy rozpoczęte w 2012 roku na Boeingu 737 należącym do American Airlines. Inżynierowie sprawdzili wówczas 15 technologii. Dwa lata później nową maszyną badawczą został B787, przy użyciu którego przetestowano w sumie 25 technologii, w tym systemy ostrzegające o turbulencjach w czasie rzeczywistym czy zmodyfikowany system ILS.

Wśród partnerów ecoDemonstrator 787 dostarczających technologie i współpracujących przy lotach testowych znajdują się firmy Rolls Royce, Honeywell, Rockwell Collins, General Electric i Panasonic. Więcej informacji na temat technologii ecoDemonstrator 787 i oraz pełną listę partnerów znaleźć można tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony