LoPresti: W listopadzie pierwszy lot zmodernizowanego SR20
Firma LoPresti Aviation Engineering poinformowała, iż wyprodukowała pierwszy cztero-cylindrowy silnik wysokoprężny DeltaHwk DH-180A4, o mocy 200 KM, który przeznaczony jest dla programu modernizacji samolotów Cirrus SR20, nazwanego SR2X. Dyrektor wykonawczy LoPresti, RJ Siegel, powiedział, że pierwszy lot zmodyfikowanego SR20, odbędzie się w listopadzie br.
Posiadająca siedzibę na Florydzie firma, oczekuje obecnie na zatwierdzenie przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) wartego 100 tys. dolarów świadectwa homologacji dla jednostki. Certyfikat będzie obejmował możliwość operowania na różnych rodzajach paliwa, przeprojektowaną osłonę silnika oraz trzyłopatowe śmigło firmy Hartzell.
Siegel wyjaśnił, iż turbodoładowanie, w które będzie wyposażony silnik, zapewni pełną moc do poziomu FL180 (5486 m), co sprawi, że osiągi SR20 będą na tej wysokości takie same jak SR22. LoPresti wybrał SR20, jako pierwszy model modernizowany w ramach tego programu, ponieważ wiek floty tych samolotów sprawia, że w najblizszym czasie wiele z nich będzie musiało przejść generalny remont jednostek napędowych. Plany na przyszłość obejmują opracowanie podobnej modernizacji dla SR22, co może być atrakcyjne dla europejskich i azjatyckich rynków, na których paliwo lotnicze (AVGAS) nie jest łatwo dostępne.
Komentarze