FAA rozszerza certyfikat HondaJet

HondaJet

Rok po certyfikowaniu przez Federalną Administrację Lotnictwa odrzutowca biznesowego HondaJet, Agencja zatwierdziła możliwość wykonywania nim lotów w warunkach spodziewanego oblodzenia (dzięki systemowi FIKI), a także w przestrzeni powietrznej, w której obowiązuje zredukowane minimum separacji pionowej (RVSM - Reduced Vertical Separation Minima).

Druga wersja świadectwa homologacji pięciomiejscowego HondaJet obejmuje wszystkie 10 pierwszych egzemplarzy statku powietrznego, które były wykorzystywane podczas testów w locie. Samolot wyposazony został w elektromechaniczny układ odladzania statecznika poziomego oraz podgrzewanie krawędzi natarcia skrzydeł samolotu poprzez przepuszczanie tam specjalnymi kanałami gorącego powietrza odbieranego ze sprężarek silników (bleed air).

Według specyfikacji producenta, HondaJet posiada długość 12,7 m, wysokość 4,3 m i rozpiętość skrzydeł 12,1 m. Odrzutowiec może wznieść się na FL430, wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 420 KTAS na odległość 2600 km (VFR) i 2200 km (IFR). Do startu i lądowania maszyna wymaga pasa startowego o długości co najmniej 1200 m. Oprócz dwóch pilotów, na pokładzie będzie mogło przebywać do pięciu pasażerów.

Źródło: FlightGlobal
comments powered by Disqus