Przejdź do treści
Embraer Praetor 600, fot. flightglobal.com
Źródło artykułu

Embraer coraz bliżej certyfikacji modelu Praetor 600

Odrzutowiec biznesowy Embraer Praetor 600 wszedł w końcową fazę testów w locie i w drugiej połowie roku ma uzyskać zatwierdzenie amerykańskiej FAA oraz rozpocząć służbę operacyjną. Testy certyfikacyjne biznes jeta zakończyły się 11 marca. Uczestniczyły w nich trzy samoloty, które spędziły w powietrzu łącznie 440 godzin wykonując 372 loty.

Warty 21 mln dolarów Praetor 600 został zaprezentowany w październiku 2018 roku wraz z mniejszym modelem Praetor 500, który do chwili obecnej wykonał 18 lotów i spędził w powietrzu 30 godzin. Jego certyfikacja ma nastąpić w trzecim kwartale bieżącego roku, a cena została skalkulowana na poziomie 17 mln dolarów.

Obie konstrukcje zasilane są silnikami Honeywell HTF7500E i są rozwinięciem modelu Legacy 450 i 500, który posiada identyczny kadłub i skrzydła. Poprawiając możliwości Legacy 500, producent wyposażył nowy samolot w winglety, dwa dodatkowe zbiorniki paliwa oraz zwiększony ciąg silników. Wszystkie te modyfikacje sprawiają, że Praetor 600 może wykonywać loty o zasięgu 7200 km, czyli prawie 1300 km dalej niż Legacy 500 i ponad 500 km dalej niż w konkurencyjnym Gulfstream G280.

Praetors są jedynymi odrzutowcami biznesowymi średniej wielkości wyposażonymi w technologię fly-by-wire i system aktywnej redukcji turbulencji, przy czym ten ostatni został zaprojektowany, aby zapewnić pasażerom możliwie najspokojniejszy lot.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony