B747 w wersji VIP sukcesem koncernu Boeing
Koncern Boeing zamierza przekonać prawie wszystkich aktualnych użytkowników Boeinga 747 w wersji VIP, żeby zamienili posiadane samoloty na najnowszą wersję 747-800.
Obecnie na całym świecie użytkowanych jest około 25 starszych wariantów B747 VIP, w tym wersje 200, 300, 400 i SP, powiedział Steve Taylor, prezes Boeing Business Jets. „Najczęściej są one wykorzystywane w krajach Bliskiego Wschodu, a niektóre z nich są w służbie przez ponad 20 lat i istnieje potrzeba, aby je w ciągu najbliższych kilku lat wymienić”, dodał.
„747 jest najbardziej popularnym samolotem w segmencie dużych samolotów VIP, który jest głównie przeznaczony dla szefów państw, zwłaszcza arabskich", kontynuował Taylor. "Program ich wymiany nie jest natychmiastowy i będzie następował powoli, ale jesteśmy pewni, że większość obecnych statków powietrznych zostanie zastąpionych przez 747-8".
Do chwili obecnej Boeing sprzedał dziewięć egzemplarzy 747-8 w konfiguracji VIP i dostarczył siedem z nich. Natomiast konkurencyjna firma Airbus nie osiągnęła sukcesu w próbach zaoferowania A380 VIP jako potencjalnego zastępcy dla B747 i dostarczyła tylko jeden samolot tego typu do klienta. "W rzeczywistości program A380 VIP nie jest udany", powiedział Taylor. "Tak naprawdę nie postrzegamy go, jako istotnego konkurenta dla naszego produktu”, dodał.
Wnętrza w wersji VIP
Komentarze