Przejdź do treści
Eurocopter
Źródło artykułu

Heli-Expo 2011: Nowe umowy Eurocoptera

Firma Eurocopter przyjęła 68 nowych zamówień i umów na swoje helikoptery podczas odbywających się w tym tygodniu targów Heli-Expo 2011. W ich trakcie Eurocopter zaprezentował także nowe oraz ulepszone modele swoich maszyn, potwierdzając tym samym wysoce konkurencyjną pozycję w ożywiającym się sektorze śmigłowców.

Nowe transakcje zawarte podczas tego branżowego wydarzenia, odbywającego się w Orlando na Florydzie, obejmują osiem typów helikopterów firmy Eurocopter, włączając w to nowoczesny model EC145 T2, który miał swoją premierę podczas targów Heli-Expo oraz dwie maszyny z ulepszonej linii śmigłowców, które również zostały zaprezentowane w trakcie tych targów. Zamówienia pochodzą od operatorów z USA, Kanady, Europy oraz Rosji.

„Tegorocznym targom towarzyszyła wyraźna atmosfera ożywienia, wskazująca na zwiększenie aktywności biznesowych naszych klientów w drugiej połowie 2011” – powiedział Lutz Bertling, prezes oraz dyrektor generalny firmy Eurocopter. „Widzimy efekty naszych znaczących inwestycji w innowacje i nowe technologie, poprzez reakcje klientów, którzy rozpoznają konkurencyjność naszej linii produktów.” – dodał.

Nowy EC145 T2, który miał swoją światową premierę na targach Heli-Expo 2011, uzyskał 17 deklaracji zamówień. Hiszpańska firma INAER chce nabyć 10 tych maszyn, a trzej klienci z USA złożyli zamówienia na kolejne 7: firma Metro Aviation zamówiła 5; firmy Lewis Energy Group oraz Leading Edge zamówiły po jednym EC145 T2. Ta ulepszona wersja helikoptera EC145 firmy Eurocopter ma specjalnie zaprojektowane śmigło ogonowe Fenestron, dwa potężne turbowałowe silniki Arriel 2E, innowacyjny pakiet wyposażenia lotniczego z trzema dużymi głównymi wyświetlaczami oraz 4-osiowy system autopilota i poprawione możliwości zadaniowe.

Na dwa swoje ulepszone helikoptery oznaczone literką „e”, które zostały zaprezentowane na targach Heli-Expo 2011, firma Eurocopter przyjęła 18 deklaracji zamówień.

Zamówienia na ulepszone wersje AS350 B3e zostały złożone przez: amerykańską grupę Air Medical Resource Group, która złożyła wiążące zamówienie na 3 helikoptery, z opcją zamówienia dodatkowych 4; Aero France Hélicoptère, która zamówiła 2 maszyny; oraz anonimowego nabywcę, który zamówił jedną maszynę. AS350 B3e, który był eksponowany na stoisku firmy Eurocopter na targach Heli-Expo, to najnowszy członek bestsellerowej rodziny maszyn AStar/Ecureuil, z jeszcze mocniejszym silnikiem turbowałowym Turbomeca Arriel 2D oraz cyfrowym systemem nowej generacji: FADEC (Full Authority Digital Engine Control), a także niezbędnym do monitorowania warunków, rejestratorem danych silnika.

Brytyjska grupa Bond Air Services zamówiła 8 maszyn typu EC135 T2e, będącego ulepszoną wersją dwusilnikowego helikoptera EC135, z maksymalną masą startową zwiększoną do 2 950 kg, co pozwala na zwiększenie ładowności o 40 kg, oraz przewóz dodatkowego pasażera dzięki zwiększeniu marginesu obciążenia w stosunku do wcześniejszej dopuszczalnej masy całkowitej. Będąca operatorem helikopterów Eurocopter od 1973, grupa Bond Air Services wykorzysta 8 nowych śmigłowców EC135 T2e, do zwiększenia swoich możliwości zadaniowych.

Kolejnym ważnym wydarzeniem, które miało miejsce podczas targów Heli-Expo 2011 było podpisanie przez rosyjską UTair Aviation wiążącego zamówienia na 15 nowych maszyn EC175 firmy Eurocopter. Była to realizacja listu intencyjnego, ogłoszonego podczas targów Heli-Expo 2008. Te 7-tonowe helikoptery wyposażone są w zestaw sprawdzonych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które zapewniają im doskonałą wydajność i niezawodność podczas wykonywania zadań różnego rodzaju, poczynając od tych związanych z wydobywaniem ropy naftowej i gazu, poprzez akcje poszukiwania i ratownictwa, transportu medycznego oraz transportu biznesowego. UTair wykorzysta EC175 w swoich morskich działaniach związanych z wydobyciem ropy naftowej i gazu.

Kolejne firmy złożyły zamówienia na 8 maszyn z rodziny Ecureuil/AStar, włączając w to 3 maszyny typu AS350 B2s, 2 maszyny typu EC130 oraz jedną maszynę typu AS350 B3 dla kanadyjskiej firmy Capitale Hélipro, jedną maszynę AS350 B3 dla kanadyjskiej firmy V. Kelner Helicopters oraz jedną maszynę AS350 B2 dla anonimowego nabywcy.

Zamykając transakcje biznesowe, które zostały zawarte na targach Heli-Expo 2011, meksykańska firma Transportes Aéreos Pegaso złożyła zamówienie na 5 maszyn EC145, z możliwością zamówienia dodatkowych 5 sztuk. Firma Pegaso posiada jedną z największych flot maszyn Eurocopter w Ameryce Łacińskiej i wykorzysta nowo zamówione maszyny EC145 do zadań transportu dla meksykańskiego rządowego przedsiębiorstwa energetycznego CFE (Comisión Federal de Electricidad).

Targi Heli-Expo 2011 pozwoliły również firmie Eurocopter na podkreślenie oferowanych przez nią kompleksowych usług szkolenia, m. in. poprzez ogłoszenie najnowszego klienta, który będzie korzystać z nowego symulatora lotów AS350 Level B Full Flight Simulator w Grand Prairie w stanie Teksas. Ta umowa została podpisana z Departamentem Bezpieczeństwa Publicznego stanu Teksas i podkreśla pełne możliwości tego symulatora w zakresie szkolenia zadaniowego oraz szkolenia pilotów.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony