Przejdź do treści
Boeing B737-8 MAX należący do Enter Air (fot. Enter Air)
Źródło artykułu

Enter Air zamawia kolejne Boeingi 737–8 MAX

Enter Air, największa polska linia czarterowa, podpisał z Boeingiem umowę na dostawę kolejnych czterech samolotów najnowszej generacji Boeing 737-8 MAX. Dwa samoloty będą dostarczone zamiast zamówionych Boeingów 737-800, a dwa w ramach wykorzystania posiadanej opcji. Łącznie przewoźnik ma zamówienie na sześć samolotów Boeing 737-8 MAX.

Zamawiamy kolejne cztery najnowocześniejsze Boeingi 737-8 MAX. Samoloty tego typu mają większy zasięg oraz lepsze osiągi operacyjne, są tańsze w eksploatacji niż maszyny wykorzystywane przez nas obecnie. Co bardzo istotne, producent prognozuje iż będą nawet o 40% cichsze od samolotów poprzedniej generacji. Wszystko to sprawia, że dzięki wprowadzeniu do floty nowego modelu spodziewamy się wymiernych oszczędności i zwiększenia możliwości przewozowych Enter Air – mówi Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny i członek zarządu Enter Air.

Zmiana zamówienia nie wiąże się z dodatkowymi obciążeniami dla Spółki. Dotychczasowe przedpłaty na Boeingi 737-800 zostaną zaliczone jako przedpłaty na Boeingi 737-8 MAX. Harmonogram kolejnych płatności zostanie dopasowany do nowego harmonogramu dostaw samolotów.

Pierwsze dwie maszyny zasilą flotę pod koniec 2018 r. Nie zdecydowaliśmy się na zakup samolotów z 2017 r., czyli pierwszego roku produkcji, ponieważ ich użytkowanie może być bardzo nieekonomiczne ze względu na początkowy brak zaplecza technicznego do ich obsługi w Europie. Oznacza to ryzyko braku części zamiennych, narzędzi oraz certyfikowanego personelu do obsługi silników takich samolotów. Rozsądniej jest poczekać przynajmniej jeden rok z dostawą nowego typu samolotu – mówi Polaniecki.

Boeing 737-8 Max wykorzystuje wszystkie zalety Boeingów 737-800, ponadto posiada poprawioną aerodynamikę, nowe silniki, lżejsze i trwalsze komponenty, wyższą niezawodność i niższe koszty obsługi technicznej. To sprawia, że nowe maszyny zapewnią znaczące obniżenie kosztów eksploatacyjnych. Dla Boeingów 737-8 MAX został przygotowany nowy wzór malowania.

Nie wykluczamy zamówienia kolejnych Boeingów 737-8 MAX, a także rozważamy wykorzystanie innych wariantów 737 MAX, jeśli warunki dostaw nadal będą bardzo atrakcyjne, a rynek będzie się rozwijał – mówi Polaniecki.

Pierwotna umowa z Boeingiem obejmowała dostawę dwóch B737-800, dwóch B737-8 MAX oraz opcję na kolejne dwa B737-8 MAX. Przedpłaty na nowe samoloty są finansowane m.in. ze środków pozyskanych z oferty publicznej Enter Air z końca 2015 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony