Enter Air: Udany początek 2016 r., przygotowanie do dobrego sezonu
Enter Air od pierwszego roku działalności jest rentowny i generuje pozytywne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. W I kw. 2016 r. przychody wyniosły 68,5 mln zł wobec 98,9 mln zł w I kw. 2015 r. było to m.in. efektem spadku cen paliwa. Zmiana przychodów nie miała wpływu na zysk operacyjny, który wzrósł do 12,0 mln zł wobec 11,6 mln zł przed rokiem. Dzięki znaczącemu obniżeniu kosztów finansowych zysk netto wyniósł w omawianym okresie 10,0 mln zł wobec 3,3 mln zł w I kw. 2015 r. Spółka planuje wypłacić 3,5 mln zł dywidendy za 2015 r., wypłata z zysku wyniesie 20 gr na akcję
– Za nami udany pierwszy kwartał. Na poziomie operacyjnym utrzymaliśmy dobre wyniki osiągnięte w I kw. ubiegłego roku, a dzięki niższym kosztom finansowym znacząco poprawiliśmy wynik netto. Wraz z obniżeniem cen paliwa obniżyły się nasze przychody, co przy stabilnym zysku operacyjnym ma bardzo pozytywny wpływ na naszą rentowność – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air. – Minione miesiące były bardzo pracowite zwłaszcza dla służb technicznych. Cała nasza flota jest już przygotowana do intensywnego wysokiego sezonu w który właśnie wkraczamy. Tak jak sygnalizowaliśmy w sezonie lato 2016 spodziewamy się wzrostu wolumenów o około 10 proc. w ujęciu rok do roku – dodaje Polaniecki.
Podstawowe dane finansowe za I kw. 2016 r.
Wyniki finansowe Grupy Enter Air w I kw. 2016 r.
Wyniki w I kw. 2016 r. pozostawały pod wpływem sezonowości charakterystycznej dla całego rynku przewozów czarterowych. Tradycyjnie w sezonie zimowym wykonywanych jest mniej operacji, które z kolei są skumulowane w II i III kw. Taka tendencja występuje w każdym roku dlatego Enter Air wykorzystał I kw. 2016 r. do przeglądów samolotów. Takie podejście sprawiło, że od początku II kw. 2016 r. zdecydowana większość samolotów wykonuje już rejsy handlowe co powinno pozytywnie przełożyć się na wyniki w II kw. 2016 r.
– Dzięki przyśpieszeniu przeglądów technicznych względem lat poprzednich już w kwietniu mieliśmy większość floty dostępną dla klientów. Pozwoliło to na wykonywanie większej liczby lukratywnych lotów ad-hoc na rynkach zachodnich, wyrównując efekt nierównowagi sezonów – mówi Grzegorz Polaniecki.
Walne zgromadzenie akcjonariuszy zdecyduje 17 maja o wypłacie dywidendy z zysku za 2015 r. Zarząd proponuje wypłatę 3,5 mln zł, czyli 20 gr na akcję.
Perspektywy na cały 2016 r.
Ceny paliwa lotniczego utrzymują się na niższym poziomie niż w ubiegłym roku. Będzie to miało przełożenie na niższe przychody, ale w związku z mechanizmami zawartymi w kontraktach z touroperatorami zyski i rentowność pozostaną stabilne. Dwa samoloty Boeing 737-800, które powiększą flotę w najbliższych tygodniach pozwolą na obsłużenie zwiększonej kontraktacji w rozpoczynającym się sezonie lato 2016. Prowadzone są rozmowy z klientami na temat siatki połączeń w sezonie lato 2017 i zima 2017/18, nastroje na rynku są dobre co może skutkować dalszym wzrostem wolumenów.
Komentarze