Przejdź do treści
Źródło artykułu

Enter Air: rekordowe wyniki finansowe za I-III kw. 2015 r. Oferta publiczna akcji rozpoczęta

Enter Air od pierwszego roku działalności jest rentowny i generuje pozytywne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. W I-III kw. 2015 r. Grupa miała 648,5 mln zł przychodów wobec 615,2 mln zł rok wcześniej. Prawie 40% przychodów realizowanych jest z połączeń dla zagranicznych klientów. W minionych trzech kwartałach EBITDA wzrosła o 118% do 71,5 mln zł, a zysk netto wzrósł o 148,5% do 40 mln zł.

Dynamiczny wzrost wyników jest m.in. efektem zwiększenia skali działalności, poprawy rentowności lotów, ekspansji na rynki zagraniczne, a także kontynuacji optymalizacji kosztów.

Spółka oczekuje że wyniki za cały 2015 r. będą zgodne z prognozą – 761,1 mln zł przychodów, 69,5 mln zł EBITDA i 33,0 mln zł zysku netto.

Mamy za sobą kolejny bardzo udany sezon wakacyjny. Zdecydowanie najlepszy w naszej historii jeśli chodzi o wypracowane wyniki. W minionych trzech kwartałach zwiększyliśmy przychody i znacząco poprawiliśmy rentowności. Notowaliśmy trzycyfrowe tempo wzrostu zysków i tym samym udowodniliśmy, że nasz model biznesowy jest odporny na zawirowania, które występowały w związku z kryzysem w Grecji czy niepokojami wywołanymi zamachami w Tunezji czy Turcji – powiedział Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i Dyrektor Generalny Enter Air. – Liczymy, że dobre wyniki, które wypracowaliśmy przekonają inwestorów, że prowadzimy stabilną i perspektywiczną działalność, która przyniesie wzrost wartości dla wszystkich akcjonariuszy. Dlatego rozpoczynamy ofertę publiczną i planujemy debiut na giełdzie. Środki pozyskane od inwestorów zamierzamy przeznaczyć na sfinansowanie przedpłat na nowe samoloty Boeing 737, które zwiększą efektywność naszej floty – dodaje Grzegorz Polaniecki.

Oferta publiczna

Oferta publiczna akcji Enter Air obejmuje do 7 mln akcji nowej emisji, które będą stanowić 39,9% w podwyższonym kapitale.

Oferta skierowana jest do inwestorów indywidualnych, uprawnionych podmiotów (pracowników i współpracowników Enter Air) oraz inwestorów instytucjonalnych.

Enter Air zakłada, że inwestorom indywidualnym zostanie zaoferowanych do 1 mln akcji (ok. 15% wszystkich oferowanych akcji), a podmiotom uprawnionym do 100 tys. akcji (ok. 1,5% wszystkich oferowanych akcji). Pozostała część oferty do 5,9 mln akcji (ok. 83,5% wszystkich oferowanych akcji) zostanie zaoferowana inwestorom instytucjonalnym.

Prospekt emisyjny został zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego 23 listopada 2015 r.

Oferującym i Prowadzącym Księgę Popytu Enter Air jest Ipopema Securities, Managerem Oferty jest Bank Zachodni WBK, a Doradcami Prawnym są DLA Piper i CMS Cameron McKenna.

Harmonogram oferty

Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy na akcje od 24 listopada do 1 grudnia. Zapisy od inwestorów indywidualnych będą przyjmowane po cenie maksymalnej wynoszącej 17 zł. Ostateczna cena oferowanych akcji zostanie ustalona i ogłoszona 2 grudnia i będzie taka sama dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Cena akcji dla podmiotów uprawnionych (maksymalnie 1,5% oferowanych akcji) będzie niższa o 10% od ceny dla pozostałych inwestorów.

Zapisy na akcje będą przyjmowane przez biura obsługi klienta domów maklerskich:

Cele emisyjne

Enter Air planuje zakup 6 nowych samolotów, w tym 2 samoloty Boeing 737-800 oraz 4 samoloty Boeing 737-8 MAX, które zastąpią część dotychczas użytkowanych maszyn. Środki pozyskane z emisji Enter Air zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedpłat na zakup nowych samolotów wynoszących ok. 15% ceny katalogowej.

Dotychczas podpisano umowy na zakup 4 maszyn, których termin przyjęcia do użytkowania zaplanowany jest odpowiednio na:
•    IV kw. 2017 r.
•    II kw. 2018 r.
•    IV kw. 2020 r.
•    II kw. 2021 r.

Cena katalogowa nabywanych samolotów to 361,0 mln zł za model Boeing 737-800 oraz 413,6 mln zł za model Boeing 737-8 MAX, przy czym wynegocjowana cena zakupu samolotów, stanowiąca tajemnicę handlową, jest znacząco niższa od ceny katalogowej, pod warunkiem użycia samolotów na potrzeby własne, zgodnie z planami Grupy.

Nowe oszczędniejsze samoloty pozwolą zmniejszyć koszty przelotów, zwiększyć efektywność działalności równocześnie poprawiając jakość usługi przewozowej oraz jakość pracy załóg.

Akcjonariat

Enter Air jest prywatnym polskim przewoźnikiem kontrolowanym przez kluczowych managerów. Przy założeniu objęcia wszystkich oferowanych akcji przez nowych inwestorów, będą oni dysponowali 39,9% udziałem w kapitale Enter Air, a dotychczasowi akcjonariusze zachowają ponad 60% akcji.

Dotychczasowi akcjonariusze przez rok od debiutu nie będą sprzedawać akcji Enter Air (lock-up).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony