Przejdź do treści
Źródło artykułu

Dobre perspektywy linii lotniczych Enter Air

Za nami udana pierwsza połowa roku i bardzo aktywny sezon wakacyjny. Osiągnięte wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Tradycyjnie w drugiej części roku koncentrujemy się na planowaniu następnego sezonu. Na początku września podpisaliśmy z Rainbow Tours kontrakt na kolejny rok, którego wartość jest o ponad 40 proc. wyższa w porównaniu z obecnie obowiązującą  umową.

Prowadzimy też zaawansowane negocjacje z innymi dużymi touroperatorami - mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air. – Zainteresowanie zagranicznymi wycieczkami rośnie, a popyt na nasze usługi jest coraz większy, dlatego rozważamy powiększenie floty o kolejne Boeingi 737-800 przed sezonem lato 2018 – dodaje.

  • Przychody Enter Air w I pół. 2017 r. wzrosły do 365 mln zł z 285,9 mln zł w analogicznym okresie ub. roku
  • Zysk netto wyniósł 10,7 mln zł wobec 11,5 mln zł przed rokiem
  • Wykup kolejnego samolotu z leasingu operacyjnego
  • Podpisanie pierwszych kontraktów na sezon lato 2018 i zima 2018/2019
  • Wypłata 9,6 mln zł dywidendy za 2016 r., tj. 0,55 zł na akcję
  • Planowane zwiększenie floty w 2018 r. o kolejne samoloty Boeing 737-800

Podstawowe dane finansowe za I półrocze 2017 r.


W pierwszym półroczu 2017 r. Enter Air wykonał więcej lotów niż w analogicznym okresie 2016 r., co jest zauważalne we wzroście przychodów o ponad 27%. W omawianym okresie w ujęciu rok do roku wzrosły ceny paliwa lotniczego. Dzięki klauzulom paliwowym zawartym w umowach zwyżkę uwzględniono w realizowanej sprzedaży, co pozwoliło skompensować wzrost kosztów. Zmienność cen paliwa miała w tym przypadku neutralne znaczenie dla wyników, wpływając tylko nieznacznie na marże.

Wyższe wyniki w I pół. 2016 r. niż w tym roku to efekt korzystnej transakcji zamiany leasingu operacyjnego na finansowy. W marcu 2017 r. Enter Air i PKO Leasing zawarły kolejną umowę finansowania samolotu Boeinga 737-800. Transakcja jest elementem strategii Spółki, polegającej na ciągłej optymalizacji kosztów floty.

We wrześniu została podpisana umowa z Rainbow Tours o współpracy w sezonie lato 2018 i zima 2018/2019. Wartość umowy wynosi 46,3 mln USD (ok. 165 mln zł), co oznacza wzrost o 41% w porównaniu z umową sprzed roku. Enter Air prowadzi obecnie negocjacje z kolejnymi touroperatorami. Oczekuje, że zakończą się one podpisaniem kolejnych umów.

Flota Enter Air to aktualnie 18 samolotów typu 737-800 oraz jeden 737-400. Duży popyt na przewozy zgłaszany przez touroperatorów powoduje, że spółka rozważa powiększenie floty przed sezonem lato 2018. Enter Air ma również zamówienie na sześć najnowocześniejszych Boeing 737-8 MAX, a pierwsze dwa z nich dołączą do floty już pod koniec 2018 r.

Enter Air kontynuuje politykę dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami. Po wypłacie 20 gr na akcję w ubiegłym roku, w maju podczas WZA zdecydowano o podziale między akcjonariuszy 9,6 mln zł, czyli 55 gr na akcję. Pieniądze zostały wypłacone akcjonariuszom 2 czerwca 2017 r.


O Enter Air

Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając w ponad 30 krajach od Islandii i Portugalii po Kenię. Flota Enter Air składa się z 19 samolotów Boeing 737. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Manchesterze, Londynie i Tel Awiwie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony