Przejdź do treści
XtremeAir XA42 w locie (fot. allegro.pl)
Źródło artykułu

WOŚP: wylicytuj lot akrobacyjny samolotem XtremeAir XA42

Wczoraj odbył się kolejny, 29. już finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Cel tegorocznej zbiórki to zakup sprzętu dla laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy.

Środowisko lotnicze również w tym roku, podobnie jak w poprzednich edycjach, włączyło się w akcję, bo wiadomo, że piloci i miłośnicy awiacji mają wielkie serce. Ale jeśli myślicie, że po finale już nie będziedzie mieli o co powalczyć, to mamy dla was dobrą wiadomość.

Licytacje trwają nadal. A wśród nich znalazł się lot akrobacyjny samolotem XtremeAir XA42. Lot, podczas którego osiągniecie przeciążenia o wartości około 8G, będzie trwać 15 min! W pakiecie takiego lotu jest przygotowanie do lotu czyli omówienie każdej figury akrobacyjnej, krótkie zapoznanie z samolotem, omówienie zasad działania sterów oraz zasad bezpieczeństwa.

XtremeAir XA42 jest samolotem stworzonym do wykonywania akrobacji wyższej – Advanced i wyczynowej – Unlimited. XA42 napędzany jest sześciocylindrowym silnikiem Lycoming AEIO-580 o mocy 315KM i pojemności 9,55L. Maksymalna prędkość samolotu to 417km km/h. Dzięki lotce na całej długości skrzydła może obracać się wokół własnej osi z prędkością aż 540 stopni na sekundę!!! Ta diabelska maszyna potrafi osiągać przeciążenia o wartości +/-10G!

Tego XtremeAir'a, na którym odbędziecie lot, mogliście zobaczyć w poprzednim sezonie na Mistrzostwach Polski w Akrobacji Samolotowej oraz na Antidotum Airshow Leszno.

Pilotem tej wspaniałej maszyny będzie Szymon Grabowski, który na co dzień jest pilotem zawodowym, instruktorem szybowcowym i samolotowym z uprawnieniami na akrobacje szybowcową i samolotową.

Lot odbędzie się z lotniska Szczecin-Goleniów (EPSC). Przelot jest uzależniony od odpowiednich warunków pogodowych. Maksymalna masa pasażera to 100 kg. Maksymalny wzrost pasażera to 1,90m.

Lot akrobacyjny samolotem XtremeAir XA42 można licytować do 6 lutego 2021 r. na stronie www.allegro.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony