Tecnam zaprezentował model P2010 w wersji TDI
Firma Tecnam poinformowała o końcowej fazie certyfikacji nowego modelu P2010 TDI, który ma uzyskać zatwierdzenie w ciągu najbliższego miesiąca. Jak podkreśla spółka, jest to jeden z najbardziej tajnych programów rozwojowych w jej historii.
Zgodnie ze specyfikacją techniczną, P2010 TDI ma spalać mniej niż 20 litrów na godzinę lotu oraz posiadać przestronne wnętrze w stylu włoskim. Jego zasięg przy pełnym zbiorniku 240 litrów ma wynieść ok. 1000 NM. Do wyboru będą trzy jednostki napędowe, na benzynę bezołowiową (180 KM), Avgas o mocy (215 KM) wariant i najnowszy wariant TDI.
Awionika samolotu obejmuje szklany kokpit Garmin® G1000® NXi, autopilota GFCTM 700 i jest całkowicie zintegrowana z silnikiem ContinentalTM CD-170 FADEC. „P2010 pozostaje nowoczesnym samolotem dla szkół lotniczych i prywatnych właścicieli”, mówi Paolo Pascale, prezes TECNAM. „Ale dzięki silnikowi Continental P2010 TDI jest po prostu idealnym statkiem powietrznym, łączącym nowoczesny, elegancki ekologiczny „design” z solidną mocą".
„Jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy partnerem Tecnam dostarczając innowacyjne samoloty lotnikom z całego świata i możliwości wyboru silników, które może dostarczyć tylko Continental", powiedział Chris Kuehn, wiceprezes Continental.
Komentarze