Przejdź do treści
Lotnisko Babice - EPBC
Źródło artykułu

Spotkanie Nieetatowego Zespołu Bezpieczeństwa Lotów na Babicach

25 października, w Centrum Usług Logistycznych na warszawskim lotnisku Babice odbyło się spotkanie Nieetatowego Zespołu Bezpieczeństwa Lotów poświęcone organizacji oraz analizie bezpieczeństwa lotów na EPBC.

W zebraniu wzięło udział prawie trzydzieści osób bezpośrednio odpowiedzialnych za działalność lotniczą, organizację i prowadzenie szkolenia lotniczego oraz tych zajmujących się bezpieczeństwem lotów w poszczególnych organizacjach lotniczych działających na lotnisku.

Spotkanie prowadził Henryk Karaś, Z-ca Kierownika Lotniska ds. Operacyjnych będący jednocześnie przewodniczącym Nieetatowego Zespołu Bezpieczeństwa Lotów. Podczas wystąpienia omawiał kwestie rzekomych częstych przypadków nieprzestrzegania przez pilotów ustalonych tras dla przylotów i odlotów z Babic, co skutkuje skargami okolicznych mieszkańców i potrzebą zainstalowania wkrótce nowych czujników hałasu (których lokalizacja nie została jeszcze określona).

Ostrzegał, iż w stosunku do pilotów, którzy zostaną przyłapani na łamaniu zasad wykonywania lotów, zarządzający lotniskiem będzie występował do ULC o zawieszenie licencji.

Henryk Karaś przedstawił także sprawozdanie z działalności lotniska w III kwartale br., w którym to okresie zostało wykonanych 13313 operacji lotniczych (wzrost w stosunku do roku ubiegłego roku o 8,8%). Zgodnie z przedstawionymi danymi, w tym czasie najwięcej operacji lotniczych wykonał Aeroklub Warszawski (4402), następnie ośrodek szkoleniowy Goldwings (3100) oraz kolejno Ventum Air, Ibex i LPR. Omówił rówież dwa poważne incydenty, które w II kwartale zdarzyły się na EPBC. 16 lipca 2016 r. samolot Virus (SP-SSAK) podczas lądowania złamał przednią goleń, a drugie podobne zdarzenie odnotowano 17 września na samolocie AT-3 (SP-TPA).

Dodatkowo poruszone zostały kwestie problemu dzikich zwierząt przedostających się na płytę lotniska, instalacji nowego oświetlenia na Babicach, remontu drogi kołowania, składania prawidłowych planów lotu, a także odpowiedniego zgłaszania się do FIS.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony