Przejdź do treści
Źródło artykułu

Raport końcowy dotyczący wypadku B738 Air Niugini na Pacyfiku

28 września 2018 r., B738 linii Air Niugini (znaki rejestracyjne P2-PXE) wykonywał lot Pohnpei do Port Moresby przez Chuuk z 47 osobami na pokładzie. Podczas podejścia do lotniska Chuuk wodował na lagunie na Pacyfiku w Sfederowanych Stanach Mikronezji, 460 m przed progiem pasa 04.

Po wodowaniu samolot obrócił się w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara o 210 stopni i zdryfował 140 m na południowy wschód od przedłużonej linii środkowej pasa 04, gdzie zaczął tonąć. W wyniku tego zdarzenia jedna osoba zginęła, a sześć zostało ciężko rannych.

Komisja ds. badania wypadków lotniczych Papui Nowej Gwinei opublikowała raport końcowy dotyczący tego wypadku, w którym akcentuje, że głównymi jego przyczynami były błędy załogi. Mi.n. piloci nie przestrzegali standardowych procedur operacyjnych Air Niugini (SOPM) oraz list kontrolnych podejścia i lądowania. Zlekceważyli także 13 alarmów dźwiękowych EGPWS (Glideslope i Sink Rate).


Animacja wypadku oraz nagranie podejścia obserwatora z jumpseat (LINK)


Pełny raport końcowy Papua New Guinea Accident Investigation Commission dostępny jest tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony