Radar, Warszawa, Łódź i remont
W związku z prowadzonym na warszawskim lotnisku im. F. Chopina remontem dróg startowych, znaczna część ruchu lotniczego została przekierowana na lotnisko w Łodzi. Poza oczywistymi utrudnieniami dla ruchu komercyjnego, remont jest szansą dla lotnictwa ogólnego, który w tym czasie, może łatwiej i aktywniej korzystać najbardziej rozwiniętego fragmentu polskiej przestrzeni powietrznej. O inicjatywie Krajowego Towarzystwa Lotniczego AOPA Poland w sprawie lotów szkolnych i technicznych na lotnisku EPWA, informowaliśmy w mijającym tygodniu - treść pisma w tej sprawie publikujemy poniżej.
Aby zwizualizować ruch lotniczy, zarówno bieżący jak i ten historyczny, zainstalowaliśmy w pobliżu warszawskiego lotniska radar ADS-B, który przy dobrej propagacji fal radiowych zapewnia "pokrycie radarowe" nawet do 200 mil. Zachęcamy do zabawy z aplikacją Casper, dostępną pod internetowym adresem casper.frontier.nl/epwa/. Szczególnie polecamy obserwację ruchu z przeszłości, operując suwakiem czasu dostępnym po lewej stronie aplikacji. Radar prezentuje ruch wokół lotniska w Łodzi, od wysokości około 6000ft.
Aplikacja Casper została napisana w technologii Flash i wymaga zainstalowania oprogramowania Adobe Flash Player.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej odpowiedziała na pismo KTL AOPA Poland w sprawie wykonywania lotów szkolnych i technicznych w CTR Warszawa / Okęcie lub/i TMA Warszawa, podczas trwającego remontu dróg startowych na warszawskim lotnisku.
Pismo Krajowego Towarzystwa Lotniczego - AOPA Poland znajduje się w artykule: Mniejszy ruch na EPWA... Większe szanse dla...
Poniżej, odpowiedź PAŻP:
Komentarze