Nowoczesny symulator GA w organizacji szkoleniowej IBEX – U.L. Sp. z o.o.
Na początku września br., w siedzibie ośrodka szkoleniowego IBEX, na warszawskim lotnisku Babice, odbyła się prezentacja nowego symulatora lotu firmy Tech Sim. Urządzenie, które jest dedykowane dla pilotów segmentu GA, bazuje na modelu Cessna C182T i będzie wykorzystywane w procesie szkolenia pilotów korzystających z oferty IBEXU, a także innych organizacji szkoleniowych.
Jak podkreśla Wiesław Kapitan, współwłaściciel firmy, symulator wnosi do procesu szkolenia nową jakość, ale przede wszystkim umożliwia kursantom odbycie całości szkolenia w jednym miejscu.
„W tej chwili cały proces szkolenia możemy przeprowadzić własnymi środkami, dzięki czemu zmniejszają się znacznie jego koszty. Od dłuższego czasu mieliśmy w perspektywie nabycie symulatora. Dlatego też, propozycja firmy Tech Sim spotkała się z naszym dużym zainteresowaniem, zwłaszcza, że od początku mogliśmy aktywnie uczestniczyć w programie prób i testów. Docelowo będzie on używany nie tylko do symulacji lotów na samolocie jednosilnikowym, ale również konstrukcji wielosilnikowych, a więc szkoleń ME, ME IR, oraz MCC, czyli lotów w załogach wieloosobowych".
Zainstalowany na EPBC symulator model Pro C182T został wyprodukowany w naszym kraju i wyposażony jest w awionikę Garmin G1000 Emulator ASI, ADI, ALT, TBI, HIS, VSI, RMI, DME, VOR/ILS, ADF, GNSS. System Wizualny Prepar3D v3 został dostarczony przez koncern Lockheed Martin.
Jest to pierwsze, użytkowane w ośrodku szkoleniowym w Polsce, tak zaawansowane urządzenie tego typu.
„W większości szkół lotniczych znajdują się symulatory stacjonarne i nawet jeśli w niektórych ustawione są one na platformach ruchomych, to nie odwzorowują one jednak zachowania samolotu tak dokładnie jak nasz wyposażony w sześcioosiową platformę. Ma on duże wychylenia, które realnie odzwierciedlają warunki lotu. Dowodem na to, były wykonane przez nas próby korkociągu. Podczas takich bardziej zaawansowanych manewrów bez zapiętych pasów trudno jest utrzymać się w fotelu”, - dodał W. Kapitan.
Nowy symulator może być również przydatny dla uczniów pilotów kursu do PPL(A), w ramach którego można wykorzystać 5h godzin szkolenia na tym urządzeniu, zmniejszając jednocześnie ogólne koszty szkolenia. Podobnie jest w przypadku kursu IR, gdzie przepisy wymagają wykonanie 50 h lotów, z czego dopuszczalne jest wykonanie aż 35 h na symulatorze.
Wojciech Sienkiewicz, wiceprezes zarządu Tech Sim, opisując właściwości urządzenia powiedział: „Nasze produkty wyróżnia bardzo dokładne odwzorowanie wnętrza statku powietrznego. Jeśli chodzi o jego porównanie z prawdziwym samolotem to różnice są nieznaczne, dzięki czemu szkolenie ucznia pilota jest dużo łatwiejsze i mniej stresujące. Taka osoba od razu odnajdzie się w symulatorze i nie potrzebuje do tego oddzielnej instrukcji. W tej klasie rzadko spotyka się symulatory full motion oparte na platformie sześcioosiowej, co sprawia, że nasz produkt zapewnia bardzo dokładne odwzorowanie sił, które występują w na sterach".
"Co warte podkreślenia, Symulator Pro C182T jako pierwszy produkt naszej firmy otrzymał certyfikat EASA, dzięki czemu spółka może oferować go również na rynku europejskim”, dodał.
Symulator lotu Cessna 182 przeznaczony jest do szkolenia pilotów z zakresu procedur lotu i nawigacji. Urządzenie posiada prostą, modułowa konstrukcję, a jednocześnie cechuje się niezwykłą niezawodnością i trwałością. Symulator lotu samolotu z awioniką G1000 jest sterowany za pomocą komputera PC z zainstalowanym systemem Windows.
Symulator jest dostępny 24 h dla wszystkich zainteresowanych, nawet dla osób niezwiązanych, z lotnictwem, które mogą wykupić godziny lotu, czy też w formie lotów zapoznawczych, czy też z ramach zabawy.
Więcej informacji na temat szkoleń dostępnych jest na stronie www.ibex.aero
Dane techniczne symulatora:
Klasa symulowanego samolotu: Generyczny bazujący na Cessna C182T
Dane silnika: Jednosilnikowy Tłokowy
Dane systemu sterowania lotem: Prepar3D v3
Symulowana awionika: Garmin G1000 Emulator ASI, ADI, ALT, TBI, HIS, VSI, RMI, DME, VOR/ILS, ADF, GNSS
Wyprodukowano: W Polsce
Model: Simulator Pro C182T
Data produkcji: 2016
Typ systemu wizualnego: Prepar3D v3
Producent systemu wizualnego: Lockheed Martin
Typ systemu ruchu: Elektryczny
Artykuł sponsorowany
Komentarze