Ministerstwo zmieniło rozporządzenie w sprawie wypadków i incydentów lotniczych
17 sierpnia br., w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej pod pozycją 1539 zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z z dnia 3 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wypadków i incydentów lotniczych.
Na podstawie art. 139 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2017 r. poz. 959 i 1089) zarządza się, co następuje:
§ 1. W rozporządzeniu Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. poz. 225) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 26:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Komisja przekazuje raporty wstępne Prezesowi Urzędu w postaci elektronicznej za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, w jednym z formatów danych określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 113 i 1744), albo w postaci papierowej.”,
b) uchyla się ust. 3,
c) dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Komisja udostępnia na swojej stronie internetowej raporty wstępne z badania wypadku lotniczego, a w przypadku gdy jest to uzasadnione względami bezpieczeństwa wykonywania lotów – także z badania poważnego incydentu lotniczego.”;
2) w § 31 uchyla się ust. 2 i 3.
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Pełny tekst dokumentu dostępny jest tutaj (LINK)
Komentarze