Przejdź do treści
Konferencja "Lotnisko w systemie transportowym kraju i regionu", Fot.: Adam Bieszke / MGG Conferences
Źródło artykułu

Konferencja "Lotnisko w systemie transportowym kraju i regionu"

W dniach 2-3 marca, w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie odbyła się konferencja "Lotnisko w systemie transportowym kraju i regionu". Uczestniczyło w niej około 80 osób, głownie przedstawicieli linii lotniczych, firm konsultingowych, urzędów państwowych oraz portów lotniczych.

W trakcie dwudniowego spotkania podejmowano zagadnienia związane z rozwojem transportu lotniczego w Polsce w perspektywie najbliższych lat. Uczestnicy podkreślali konieczność współdziałania portów lotniczych, instytucji państwowych oraz przewoźników w budowaniu strategii rozwoju infrastruktury lotniskowej, a dzięki temu promowaniu Polski i jej regionów.

Zdaniem Pana Piotra Czarnowskiego Prezesa First Public Relations najważniejsza w tym procesie jest komunikacja i wspólne działanie. Jego zdaniem recesja się skończy, a z konkurencją wygrają Ci, którzy potrafią się profesjonalnie komunikować. Przywołane zostały lotniska w Lizbonie i Berlinie jako przykłady planowania strategii długofalowych i modelowej ich realizacji.

W opinii uczestników lotnisko jest produktem, a jednocześnie elementem pewnego systemu. Podobnie jak przewoźnicy, tak i lotniska muszą świadczyć usługi na coraz wyższym poziomie. Z roku na rok transport lotniczy staje się coraz bardziej dostępny, a potencjalni pasażerowie nie zastanawiają się, czy polecieć, ale dokąd. Sytuacja taka powoduje większe oczekiwania, co do jakości oferowanych usług, a to z kolei wymaga bardziej przemyślanych strategii marketingowych. W obecnych warunkach wyłącznie przy pomocy reklamy nie da się zbudować pozytywnego wizerunku. Można dzięki niej jedynie zwrócić uwagę. Wizerunek trzeba budować, a tylko długofalowe i systemowe rozwiązania mogą przynieść spodziewane efekty.

Czytaj również: Zaproszenie na konferencję

Paweł Kralewski

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony