EnterAir - nowe czartery na polskim rynku
16 marca 2010 roku, na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie wylądował pierwszy samolot w barwach Enter Air. Samolot przyleciał z Singapuru.
Pierwszy samolot Enter Air ma polskie znaki rejestracyjne: SP-ENA. Został przekazany firmie Enter Air zgodnie z datą dostawy zapisaną w umowie najmu podpisaną z firmą ILFC. Drugi samolot Enter Air (SP-ENB) jest jeszcze w bazie technicznej STA w Singapurze, gdzie przechodzi przegląd przed dostawą. Jego przelot do Polski planowany jest w połowie kwietnia. Oba samoloty wejdą do eksploatacji pod koniec kwietnia 2010.
Z Członkiem Zarządu EnterAir Sp. z o.o., Grzegorzem Polanieckim, rozmawia Paweł Kralewski.
Paweł Kralewski: Jak powstała firma EnterAir i jak długo istnieje na rynku?
Grzegorz Polaniecki: Firma Enter Air jest nową firmą lotniczą, która powstała w listopadzie 2009 w wyniku akwizycji spółki Seagle Air Poland Sp. z o.o.. Spółkę kupiliśmy od właściciela, po upadku słowackich linii lotniczych Seagle Air, które planowały wejście na polski rynek. Dosyć szybko udało nam się zebrać bardzo mały, profesjonalny i doświadczony zespół menedżerski i już w grudniu ubiegłego roku, sprawnie zaczęliśmy budowę nowoczesnej firmy lotniczej. Operacje lotnicze planujemy rozpocząć pod koniec kwietnia 2010.
PK: Dlaczego w Polsce?
GP: Jesteśmy firmą polską i skupiamy swoją działalność na rynku polskim. Nie wykluczamy jednak rozwoju na rynki sąsiednie. Mając bazę na największym rynku w tej części Europy mamy duże szanse na stabilny rozwój. Naszym celem jest bycie znaczącym, obok LOT graczem na rynku czarterów. Na rynku jest jeszcze dużo miejsca na następnych polskich przewoźników, z którymi - mamy nadzieję - będziemy owocnie współpracować i wzajemnie się wspierać.
PK: Jakie są wiodące plany firmy i do jakiej grupy odbiorców skierowane są Wasze usługi?
GP: Enter Air pracuje z najlepszymi tour operatorami w Polsce. Wykonujemy wyłącznie wakacyjne loty czarterowe na trasach z Polski do krajów w basenie Morza Śródziemnego. Planujemy skupić się na tym segmencie rynku, jednak nie wykluczamy rejsów na dalszych dystansach jeśli rynek rozwinie się bardziej w tym kierunku.
PK: Jak będzie docelowo wyglądać flota Enter Air?
GP: Enter Air zaczyna swoją działalność na 2 samolotach B737-400, z silnikami CFM56-3C-1, 23.5 lb ciągu, MTOW 68 ton i konfiguracji 168 miejsc pasażerskich. Samoloty były wcześniej używane w Koreańskich liniach lotniczych Asiana, będącymi członkiem Star Aliance. Planujemy sukcesywne powiększanie floty wraz ze wzrostem rynku. Typ samolotu jakim będziemy operować w przyszłości zależy wyłącznie od zapotrzebowania rynku. Nie ma samolotów uniwersalnych. Każdy sprzęt dobieramy dokładnie do rodzaju operacji, wielkości rynku, kosztów eksploatacji i przede wszystkim wymagań klientów.
PK: Czym nowym wyróżnia się Wasza firma na tle obecnej konkurencji?
GP: Enter Air ma innowacyjny biznes-model dopasowany do aktualnej wielkości i charakterystyki polskiego rynku czarterowego. Model uwzględnia ekonomikę operacji, a szczególnie wysoką sezonowość rynku czarterowego. W najbliższym sezonie będziemy latali najlepszym i najtańszym w eksploatacji samolotem dedykowanym do danego rodzaju rejsów jakim jest Boeing 737-400. Wyposażenie, malowanie i wystrój samolotów są podporządkowane wakacyjnemu nastrojowi. Samoloty mają na pokładzie centralny system audio-video pozwalający na miłe spędzenie podróży.
PK: Dziękuję za rozmowę.
GP: Dziękuję.
Strona internetowa przewoźnika: www.enterair.pl
Komentarze