Awaryjne wyłączenie silnika i kontynuowanie lotu
6 sierpnia, w Airbusie A 380-800 należącym do Lufthansy (znaki rejestracyjne D-AIMB), podczas wykonywania lotu nr LH 711 z tokijskiego lotniska Narita do Frankfurtu nad Menem, załoga została zmuszona do wyłączenia silnika nr 2. Zdarzenie miało miejsce w trakcie lotu na FL 380 nad terytorium Estonii. Na pokładzie znajdowały się 527 osoby. Maszyna korzystając z trzech sprawnych jednostek napędowych, obniżyła lot do poziomu FL 340 i kontynuowała lot do Frankfurtu, gdzie 2 godziny później bezpiecznie wylądowała na RWY 25L. Operacja była zabezpieczona przez służby ratunkowe, które asystowały, podczas kołowania do stanowiska postojowego.
Komentując incydent Lufthansa oświadczyła, iż wyłączenie silnika było podyktowane środkami bezpieczeństwa, które zastosowano w momencie gdy czujnik ciśnienia oleju zasygnalizował niewłaściwy jego poziom. Podczas późniejszego przeglądu służby techniczne odkryły zanieczyszczenie filtra oleju. Jednostka została wymieniona i 9 sierpnia samolot wykonał kolejny rozkładowy rejs do Tokio (LH 710).
Komentarze