Przejdź do treści
B.dlapilota.pl
Źródło artykułu

Aktualizacje: Posiedzenia Komisji PKBWL

W celu ułatwienia dostępu do nowych opracowań Państwowej Komisji Badań Wypadków Lotniczych, publikujemy raporty z posiedzeń Komisji. Zapraszamy do lektury zdarzeń, dostępnych na stronie bezpieczenstwo.dlapilota.pl


W dniu 29 września 2010r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:

60/09 Wlot samolotu Embraer 170 SP-LIB w ślad aerodynamiczny samolotu Airbus A340 60/09
325/09 Zaniżenie separacji między samolotem JetStream 32 a samolotami wojskowymi w FIR Warszawa (EPWW) 325/09
326/09 (I, 26.05.2009r., TMA EPKK)
402/09 Wlot samolotu ATR-72/202 SP-LFD w ślad aerodynamiczny samolotu Boeing 747 402/09
850/10 Wlot do przestrzeni CTR EPKK bez łączności z kontrolą ruchu przez śmigłowce Aerospatiale AS-350 F-GJRP i F-GECM 850/10
537/10 Przyziemienie na niewielkiej nierówności terenowej spadochronu Manta 290 537/10
184/07 (I, 19.05.2007r., Kutno)
521/09 (I, 15.07.2009r., AD EPPO)
662/09 (I, 14.08.2009r., AD EPPO)
417/09 (I, 21.06.2009r., EPPO)
872/09 (I, 08.10.2009r., TMA EPPO)
1070/10 Zaczepienie pilocika sprężynowego o przednie linki nośne w trakcie otwierania spadochronu Falcon 1070/10 Zakończono na podstawie informacji ze zgłoszenia

1080/10 Skręcenie linek nośnych i nurkowanie spadochronu Comp Velocity 1080/10 Zakończono na podstawie informacji ze zgłoszenia
1093/10 Skręcenie linek nośnych spadochronu Stiletto 150 1093/10 Zakończono na podstawie informacji ze zgłoszenia
1094/10 Skręcenie linek nośnych spadochronu Stealth 150 1094/10 Zakończono na podstawie informacji ze zgłoszenia
1099/10 Brak reakcji na polecenia instruktora i błędy w sterowaniu spadochronem Mars 291 Zakończono na podstawie informacji ze zgłoszenia
367/09 Wkołowanie na nierówności użytkowej czesci lotniska i zapadnięcie przedniego koła podwozia samolotu Cessna 182T SP-THG 367/09
413/09 (I, 18.06.2009r., AD EPPO)
354/09 (I, 02.06.2009r., AD EPPO)
845/09 (I, 20.09.2009r., AD EPPO)
875/09 (I, 09.10.2009r., AD EPPO)
65/03 (I, 09.06.2003r., Warszawa)


W dniu 22 września 2010r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:

1057/10 (I, 15.09.2010r., Katowice Ligota) Usterka skrzynki rozruchowej i brak możliwości uruchomienia silnika śmigłowca MI-2 SP-ZXY 1057/10 Zakończono na postawie informacji ze zgłoszenia
316/09 Naruszenie przez skoczka spadochronowego drogi startowej podczas podejścia do lądowania samolotu Cessn 172 SP-KAP 316/09
79/10 Naruszenie minimalnej separacji między samolotami Dassault Falcon 50 i Lockheed Martin F-16 w FIR Warszawa 79/10 Zmiana kwalifikacji z Incydentu
109/08 Intensywny wyciek oleju z lewego silnika samolotu Piper PA-31 SP-OOI w trakcie wznoszenia 109/08
613/09 Niebezpieczne zbliżenie startującego samolotu PZL-104 SN-42YG z kołującym Socata Morane MS 893 SP-NKA 613/09
740/10 Zablokowanie pilocika czaszy głównej spadochronu Para Foil 2000 w kieszonce 740/10
197/07, 201/07 Powtarzające się problemy z zasilaniem samolotu ATR-42/500 SP-EDD w energię elektryczną 197/07 i 201/07
1064/10 Uchwała o zakończeniu badania zdarzenia z udziałem samolotu Piper PA-28R SP-KMT na lotnisku EPLL 1064/10 Zakończono na postawie informacji ze zgłoszenia
145/10 Uchwała o zmianie kwalifikacji zdarzenia przerwania startu przez samolot Boeing 737-300 PH-BDP 145/10 Zmiana kwalifikacji z Incydentu
180/10 Niebezpieczne zbliżenie pomiędzy samolotami Piper PA-46 SP-NLL i Boeing 737 PH-BGE 180/10
466/10 Nieuprawnione zajęcie drogi startowej przez załogę samolotu Airbus A319 G-EZIN 466/10
942/10 Zbyt późne otwarcie czaszy spadochronu Manta i zadziałanie automatu spadochronowego 942/10
1039/10 Przerzucenie linki przez krawędź natarcia spadochronu Tandem Sigma 370 i podwinięcie dwóch komór czaszy 1039/10 Zakończono na postawie informacji ze zgłoszenia
1059/10 Wejście czaszy Tandem Icarus 330 w pogłębiający się skręt po otwarciu i lądowanie skoczka na czaszy zapasowej 1059/10 Zakończono na postawie informacji ze zgłoszenia
252/06 Brak kontroli wysokości przez pilota paralotni Skywalk Cayenne II 252/06

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony