Przejdź do treści
EC135 Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, fot. Sebastian Elijasz
Źródło artykułu

Akcje załóg LPR w pierwszym tygodniu grudnia

W pierwszym tygodniu grudnia załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego niosły pomoc poszkodowanym m.in. w wypadkach drogowych, w wyniku udaru, podczas wypadków na budowie.

Tylko w ubiegłym tygodniu 21 śmigłowców LPR wykonało 134 lotów do wypadków, zachorowań oraz transportów międzyszpitalnych, z czego najwięcej należało w minionym tygodniu do załogi "Ratownika12" z Warszawy – 15 lotów. Drugi wynik pod względem ilości udzielonych pomocy należał do załogi "Ratownika21" z Ostrowa Wlkp., która wykonała 13 lotów. Trzeci wynik pod względem liczby udzielonych pomocy uzyskały załogi "Ratownika13" z Wrocławia oraz "Ratownika18" z Płocka. Obie załogi wykonały po 10 lotów.

Do zadań jak zawsze włączana jest załoga Piaggio P180 Avanti. W ubiegłym tygodniu załogi tych samoloty wykonały osiem wylotów (transport międzyszpitalny). Załogi Samolotowego Zespołu Transportowego pozostają w całodobowej gotowości.

W sumie, w minionym tygodniu, wszystkie statki powietrzne LPR wykonały 142 lotów. Powyższa statystyka nie obejmuje lotów odwołanych, niewykonanych, szkoleniowych i technicznych.  W porównaniu z poprzedzającym tygodniem liczba interwencji wzrosła tylko o 2.

Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego niosące pomoc tym wszystkim poszkodowanym nieustannie się szkolą. Częste szkolenie przechodzą też piloci. Co 6 miesięcy przechodzą tzw. sprawdzian umiejętności u operatora (Operator Proficiency Check - OPC). Podlegają wówczas szkoleniu i sprawdzeniu umiejętności lotniczych w zakresie: posługiwania się listą kontrolną czynności i wyposażeniem EC135, procedury przeciwoblodzeniowe; obsługi i bieżącej oceny zdatności śmigłowca i wyposażenia; prowadzenia korespondencji R/T; pilotowania śmigłowca #HEMS wg zewnętrznych punktów oceny położenia w locie z widocznością; pilotowania śmigłowca wg wskazań przyrządów.

Podczas takich sprawdzianów dla pilotów oceniane są m.in.: przygotowanie przed lotem i sprawdzenia; starty (różne profile, z bocznym wiatrem, z terenu przygodnego); procedury i manewry w locie; autorotacja silnikowa i pełna; lądowania; normalne i nienormalne użytkowanie następujących systemów i procedur; procedury nienormalne i awaryjne; nawigacja i łączność radiowa.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony