10 rzeczy, które robią prawdziwi piloci...
Kto jest "prawdziwym pilotem"? Czy spotkałeś takiego? Według ,,ekspertów" lotnictwa, prawdziwi piloci latają samolotami z tylnym kółkiem ogonowym, prawdziwi piloci nie używają GPS-a, prawdziwi piloci nie anulują lotów.....
Ale mamy inną definicję prawdziwego pilota. Zaczyna się od tego, że jest to ktoś na tyle silny, aby utrzymać się przy życiu podczas lotu, a kończy się na kimś, kto czerpie z tego przyjemność. Oto lista 10 rzeczy, które robią prawdziwi piloci:
1. Prawdziwy pilot pomaga w potrzebie koledze lotnikowi. Chociaż wspólnota pilotów może być przedmiotem dyskusji, wierzę, że prawdziwi piloci wychodzą z siebie, aby pomóc innym, czy to przy kotwiczeniu samolotu, czy też w ekstremalnych przypadkach, przy partycypacji w kosztach. Większość, tych bardziej doświadczonych pilotów zdaje sobie sprawę, że nasza grupa jest mała i potrzebuje wszelkiego wsparcia, jakie może uzyskać.
2. Prawdziwi piloci korzystają z zasobów częstotliwości radiowej w sposób profesjonalny. No bo czy jest coś bardziej żałosnego niż słuchanie kilku aroganckich pilotów, którzy kłócą się, kto powinien mieć pierwszeństwo w powietrzu?
3. Prawdziwi piloci nie boją się odwołać lotu. Prawdziwy pilot nie czuje wstydu z powodu anulowania lotu, czy to z powodu pogody, czy też problemów technicznych lub bo po prostu nie czuje się na siłach. Jeśli nie jesteś pilotem wojskowym wykonującym misję, żaden lot nie jest wart utraty życia.
4. Prawdziwi piloci są na tyle pokorni, aby zawrócić, co wcale nie oznacza braku pewności siebie. Aby żyć, muszą świadomie i bezpiecznie - określić swoje granice.
5. Prawdziwi piloci przyswajają nowe technologie, ale nigdy nie stają się ich niewolnikami. Przecież nie ma dodatkowych punktów za wykonanie lotu bez GPS! Prawdziwi piloci wiedzą, jak latać bez najnowszych gadżetów. Podobnie, na nikim już nie zrobisz wrażenia, jeśli nie używasz autopilota. Prawdziwi piloci wykorzystują po prostu wszystkie narzędzia będące do ich dyspozycji.
6. Prawdziwi piloci są uprzejmi dla personelu obsługującego lotniska. Niektórzy piloci wychodzą ze swoich samolotów i zachowują się, jakby to John Wayne kontrolował załogę pancernika z czasów II Wojny Światowej. Technicy i pracownicy naziemni są partnerami, a nie pracownikami. Dobrze jest o tym pamiętać.
7. Prawdziwi piloci wybierają odpowiedni samolot do swoich misji, umiejętności i budżetu. Jeden z moich najmniej ulubionych zwrotów w lotnictwie jest: "Ja latam tylko Cessną 172". Prawdziwego pilota nie obchodzi, czy lata fantazyjnym nowym King Air lub ukochanym Skyhawk. Oba są bardzo dobrymi samolotami, w zależności od specyfiki lotu i oba wymagają prawdziwych pilotów, aby nimi latać. Podobnie położenie trzeciego kółka nie określa umiejętności prawdziwego pilota.
8. Prawdziwi piloci traktują ATC jako przyjaciela, a nie wroga. Kontrola ruchu lotniczego daleka jest od bycia lotniczą policją, a jest nieocenionym źródłem informacji dla wszystkich, którzy chcą z niej korzystać. Prawdziwi piloci nie boją się zapytać o radę kontrolera w sprawie pogody lub o instrukcje celem szybkiego kołowania na dużym lotnisku. Amatorzy próbują improwizować, zamiast poprosić o pomoc profesjonalistów.
9. Prawdziwi piloci są pokorni. Matka Natura, grawitacja oraz Prawo Murphy'ego są nieodłączną częścią lotnictwa. Prawdziwi piloci to rozumieją i doceniają doskonałą równowagę, która jest wymagana do wykonania bezpiecznego lotu. To znaczy, że nigdy nie przeceniają swoich możliwości i wydajności swojego samolotu. Oznacza to również, że są otwarci na krytykę, czy to od swojego instruktora czy też własną po locie.
10. Prawdziwi piloci zachowują się jak ambasadorowie prywatnego latania przez cały czas. Podobnie jak profesjonalny sportowiec lub polityk, piloci są "zawsze na tak", w kwestii reprezentowania prywatnego lotnictwa przed innymi. Prawdziwi piloci nie chwalą się łamaniem przepisów lub diabelskimi historiami opowiadanymi podczas różnych imprez. Prawdziwi piloci dzielą szczerą prawdę o lataniu: że jest to ciężka praca i wiąże się z ryzykiem, ale że jest to niezwykle cenne i wciągające doświadczenie.
A Ty, czy jesteś prawdziwym pilotem? Co według Ciebie należy jeszcze dodać do tej listy?
Opracowano na podstawie bloga Johna Zimmermana zamieszczonego na stronie www.airfactsjournal.com
Powyższy artykuł po raz pierwszy pojawił się na dlapilota.pl 6 czerwca 2014 r. W ramach nowego cyklu, na łamach naszego portalu cyklicznie przybliżamy najciekawsze i najbardziej poczytne teksty z lat ubiegłych.
Komentarze