Przejdź do treści
Operacja: LOT 2 - samolot (fot. Discovery Channel)
Źródło artykułu

Pierwszy odcinek „Operacji: LOT 2” już dziś

Retrofit, ugryziony pasażer i podniebny gigant – o tym wszystkim dziś w pierwszym z sześciu odcinków drugiej serii „Operacji: LOT”. Discovery Channel zajrzy z kamerą jeszcze głębiej, pokazując to co dla pasażerów na co dzień jest niedostępne.

Retrofit samolotu. Co to takiego?

Kiedy znudził Ci się stary stół i krzesła, wybierasz się do salonu meblowego, wybierasz nowe i wstawiasz do domu. Cała operacja trwa co najwyżej jeden dzień. A ile czasu zajmuje i jak wygląda proces wymiany wnętrza... samolotu? Mało kto wie, na czym polega Retrofit. Bohater drugiej odsłony „Operacji: lot” Krystian Piasecki zna się na tym, jak mało kto. To wymiana wnętrza samolotu na nowe. Flota PLL LOT  liczy prawie 50 samolotów. Raz na jakiś czas przeprowadzany jest „lifting” środka samolotu. To ogromne przedsięwzięcie angażujące codziennie aż 35 osób. Każdego dnia na barkach Krystiana spoczywa ogromna odpowiedzialność. Pilnuje, aby wszystkie procedury i operacje poszły zgodnie z planem.

 

Każdy dzień opóźnienia to ogromne straty dla LOT AMS i spore zmiany w harmonogramie. Ilość prac jakie należy wykonać przy takim projekcie sięga do 1300 pojedynczych czynności i trwa ponad 40 dni. W odcinku zajrzymy do hangaru i zobaczymy jak ekipa mechaników zmaga się z wymianą starych foteli na nowe oraz jak przebiega proces odbioru samolotu po zakończeniu prac przez dyrektora biura produktu LOT – Krzysztofa Moczulskiego.

Centrum zarządzania przesiadkowego

Lotnisko Chopina obsługuje codziennie 35 tysięcy pasażerów, co łącznie daje aż 400 operacji dziennie. Po drugiej stronie znajduje się Dorota Kornaszewska – kierownik centrum przesiadkowego PLL LOT, która na co dzień dba o jakość usług i zadowolenie pasażerów. W trakcie swojego 12 godzinnego dnia pracy jest dpowiedzialna za 77 lotów i 5312 pasażerów. Praktycznie każda odprawa wiąże się z mniejszymi lub większymi problemami. Brakujący pasażerowie, gdy samolot jest już gotowy do startu, nietypowe zachowania podróżujących, opóźnione loty czy ich kumulacja.

W odcinku zobaczymy jak Dorota poradzi sobie z niecodziennym towarzyszem pasażera – „psem emocjonalnym”. W innym rejsie ku zaskoczeniu kierowniczki w  trakcie lotu z Chicago do Warszawy jeden z pasażerów był dość agresywny i ugryzł innego pasażera. Dorota musi szybko reagować. Na miejscu jest już grupa interwencyjna. Czy wszystko się uda?

Airbus A380 Emirates

Czy wiesz, że największym samolotem pasażerskim jest Airbus A380 mieszczący na pokładzie 560 pasażerów. Koszt takiej maszyny to 390 milionów dolarów, z czego same opony kosztują aż 2 miliony dolarów. Na lotnisku Chopina panuje spore zamieszanie. Lada moment na płycie lotniska wyląduje Airbus A380 linii Emirates.

To pierwsza rozkładowa wizyta tego samolotu na Lotnisku Chopina. Obsłużenie pasażerów lotów wymaga perfekcyjnej organizacji i dobrego zarządzania. Piotr Dziedzic to koordynator wszelkich operacji.

Razem z Arturem Włodarczakiem, loadmasterem zmierzy się z obsługą podniebnego giganta. Jak poradzą sobie z załadowaniem samolotu? Czy będą opóźnienia?

Oglądaj pierwszy odcinek drugiego sezonu „Operacji: LOT” już 11 października o godz. 22:00 w Discovery Channel.


Przeczytaj również:
Operacja: LOT 2 – Nowa seria najbardziej odlotowej produkcji Discovery Channel

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony