Przejdź do treści
Źródło artykułu

"Operacja: LOT 2" – czwarty odcinek nowej serii już dziś

Malowanie samolotu i symulator lotów – to tematy dzisiejszego, czwartego z sześciu odcinków drugiej serii „Operacji: LOT”. Discovery Channel jako pierwsza dociera z kamerą w miejsca niedostępne dla osób niebędących pracownikami lotniska lub linii lotniczej. Podgląda codzienność pilotów, załóg samolotów pasażerskich, kontrolerów lotu oraz pracowników naziemnych.

Czwarty odcinek "Operacji: LOT 2” – Premiera: środa, 1 listopada, godz. 22:00 na Discovery Channel

Symulator lotów w Sztokholmie

Kamil Pućko i Maciej Bilski stają przed kolejnym wyzwaniem do realizacji swoich marzeń. Przed nimi intensywne szkolenie w Sztokholmie zakończone egzaminem na symulatorze. To jak wypadną i jakie dostaną noty przesądzi o ich przyszłości zawodowej. Sesja symulatorowa jest niezwykle wymagająca. Muszą sprawdzić swoje umiejętności i zachowanie w najniebezpieczniejszych sytuacjach. Pożar silnika czy lądowanie bez systemów wspomagających to tylko namiastka tego z czym mogą się spotkać.

 

Czy dwa tygodnie spędzone w nowoczesnym centrum, gdzie szkolą się piloci z całego świata wystarczą, aby wzorcowo zdać test i zostać pilotem linii lotniczych?

Malowanie samolotu

Czy wiesz, że każdy samolot PLL LOT jest w całości malowany raz na sześć lat? Krzysztof Moczulski, szef działu produktu dba, aby na czas zlecić stosowne prace. Jest to niezwykle czasochłonne zajęcie, którego  powodzenie zależy od odpowiedniego przygotowania powierzchni. Każdego dnia zespół lakierników pracuje od 12 do 16 godzin przez pełny tydzień, aby oddać odnowioną maszynę i włączyć ją z powrotem do ruchu powietrznego.

Zanim przystąpią do nakładania nowej nawierzchni, muszą dokładnie usunąć ślady starej farby centymetr po centymetrze. Nawet najmniejsze uszkodzenie musi zostać zweryfikowane, dlatego skrupulatność mechaników jest nieoceniona. Embaraer 175 wjechał na osiem dni do hangaru. Po czterech dobach okazuje się, że prace nieoczekiwanie mogą przeciągnąć się w czasie. Pracownicy LOT AMS w trakcie zdejmowania starej nawierzchni natrafili na niewidoczne wcześniej uszkodzenie. Niektóre z nich,  zwłaszcza te minimalne można odkryć dopiero w trakcie tak starannych robót.

 

Teraz należy wszystko dokładnie opisać i skonsultować z producentem. Jakie będzie zalecenie producenta? Czy maszyna będzie wymagała naprawy, a malowanie samolotu potrwa dłużej niż to wcześniej założono?

Oglądaj czwarty odcinek „Operacji: lot 2” już 1 listopada o godz. 22:00 w Discovery Channel.


Przeczytaj również:
Operacja: LOT 2 – Nowa seria najbardziej odlotowej produkcji Discovery Channel

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony