CSIL: Działalność Zespołu Obsługi
To oni – żołnierze Zespołu Obsługi, na co dzień zabezpieczają od strony technicznej proces szkolenia w ramach prowadzonych kursów specjalistycznych oraz doskonalących.
Zespół Obsługi jest pododdziałem wchodzącym w skład Wydziału Dydaktycznego, którego Szefem jest ppłk Arkadiusz Tomaszewski. Zespół Obsługi rozlokowany jest w hangarze lotniczym CSIL. Dzień pracy rozpoczyna się od wczesnych godzin porannych, krótką odprawą, którą prowadzi Szef Zespołu – por. Dariusz Kozuń, postawienie zadań do bieżącej realizacji. Po odprawie personel ZO przygotowuje sprzęt lotniczy, aparaturę kontrolno – pomiarową, narzędzia i inny sprzęt lotniskowo – hangarowy niezbędne do zabezpieczenia przedsięwzięć szkoleniowych. Ponadto personel zespołu wykonuje niezbędne obsługi bieżące i okresowe na posiadanym sprzęcie oraz usuwa wykryte usterki techniczne.
Profesjonalne zabezpieczenie w sprzęt techniczny wpływa na wysoką jakość szkolenia przyszłych specjalistów obsługujących sprzęt lotniczy. Dlatego priorytetem dla ZO jest pozyskiwanie nowego sprzętu eksploatowanego w Siłach Zbrojnych. Obecnie na wyposażeniu Zespołu Obsługi znajdują się:
• samoloty i śmigłowce:
– samolot F-16;
– samolot MiG-29;
– samolot Su-22;
– samolot TS-11 „Iskra”;
– śmigłowiec SW-4 „Puszczyk”;
– śmigłowiec Mi-24;
– śmigłowiec Mi-8;
– śmigłowiec Mi-2;
• sprzęt NOSP:
– dystrybutor powietrza typu: DP-2;
– dystrybutor tlenu typu: AKZS-75M;
– sprężarka powietrza typu: UKS-400W;
– urządzenie do sprawdzania instalacji hydraulicznej: UPG-300M;
– lotniskowy zasilacz hydrauliczny – LZH/M;
– rozrusznik elektryczny typu: APA-5D;
– lotniskowe urządzenie zasilania elektroenergetycznego samolotów – LUZES II/M;
– lotniskowe urządzenie zasilania elektroenergetycznego samolotów – LUZES III/M;
– lotniskowe urządzenie zasilania elektroenergetycznego samolotów – LUZES V/N;
– lotniskowy zasilacz elektroenergetycznego – LZE-6;
– stacja obsługi baterii lotniczych typu – ATLAS;
• sprzęt UL:
– Radiolokacyjny System Lądowania typu – RSP-10MN-1;
– urządzenie elektroświetlne typu – ŁUCZ 2MU;
– urządzenie elektroświetlne typu – MOSKIT;
– radiolatarnia lotniskowa typu – RL-3301 KROKUS;
– urządzenie elektroświetlne typu – ŚWIETŁUSZKA 2AU;
– automatyczny radionamiernik typu – ARP-11M;
– radiolatarnia prowadząca typu – BEACON SCARAB;
– radiolatarnia prowadząca typu – SA-100 DUAL;
• sprzęt Wys.-Rat.:
– tratwa ratownicza typu – PSN-1;
– tratwa ratownicza lotnicza typu – MEWA-6;
– gogle lotnicze noktowizyjne typu – PNL-3;
– spadochron ratowniczy typu – S4;
– spadochron ratowniczy typu – S3s2M;
– spadochron ratowniczy typu – SK-94;
– ubiór kompensacyjny typu – WUK-90;
– kamizelka ratownicza typu – KR-7;
– łódka ratownicza typu – LŁR-1;
– automat Spadochronowy KAP-3P1;
– Hełm Lotniczy typu – THL-5;
– Hełm Lotniczy typu – ZSZ-5A;
– Hełm Lotniczy typu – ZSZ-7AP;
– Hełm Lotniczy typu – ALPHA-306;
– Hełm Lotniczy typu – THL-5 NV;
– morski ubiór pilota typu – MUP-1;
– maska tlenowa typu – KM-34D;
– urządzenia do układania spadochronów hamujących typu – SH-22;
– radiostacja ratownicza typu – R-855UM;
– spadochron szkol.-trening. typu – L2-KADET;
– ubiór przeciwprzeciążeniowy typu – PPK-3.
Komentarze