Centrum Poczta Polska Ochrona wygrało przetarg na ochronę lotniska w Poznaniu
Centrum Poczta Polska Ochrona (CPPO) wygrało przetarg na ochronę Portu Lotniczego Poznań-Ławica – poinformowała w czwartek Poczta Polska. Pracownicy Centrum będą odpowiedzialni za odprawę pasażerów i bagażu na lotnisku.
Rzecznik prasowy Poczty Polskiej Daniel Witowski, cytowany w komunikacie prasowym, ocenił, że o wyborze zadecydowały kwalifikacje pracowników i standardy zatrudnienia. „Osoby kierowane do obsługi lotniska posiadają dodatkowo uprawnienia operatora kontroli bezpieczeństwa nadawane decyzją Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego po zdanym egzaminie poprzedzonym dwutygodniowym szkoleniem. Dodatkowo każdy z nich przechodzi szkolenie z rozpoznawania materiałów i przedmiotów niebezpiecznych, których transport jest zabroniony” – poinformował.
Port Lotniczy Poznań-Ławica im. Henryka Wieniawskiego obsłużył w 2023 roku blisko 2,8 mln pasażerów.
"Żeby zapewnić im bezpieczeństwo, nie można dopuścić do transportu lotniczego osób, przedmiotów, urządzeń i materiałów zagrażających mieniu i życiu lub umożliwiających popełnienie aktu terroru. Za realizację tego procesu będą odpowiadać właśnie pracownicy CPPO, którzy skontrolują pasażerów, bagaże oraz ładunki cargo" – wskazał rzecznik.
Centrum Poczta Polska Ochrona zatrudnia ponad 3,1 tys. pracowników, ma 36 centrów obsługi gotówki, a także dysponuje flotą ponad 400 specjalistycznych pojazdów. Jednostka prowadzi też szkolenia z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego.
Komentarze