Współdziałanie służb SAR
Współdziałanie patrolowo – rozpoznawczej Bryzy z jednostkami Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa to temat najnowszego filmu portalu lotniczego aviateam.pl. Materiał został zrealizowany podczas ćwiczenia w listopadzie ubiegłego roku. Ćwiczenie odbyło się na wodach przybrzeżnych w rejonie ujścia rzeki Piaśnica.
Scenariusz ćwiczenia zakładał poszukiwanie rozbitków z turystycznego samolotu, którego pilot zmuszony był do wodowania. Poszkodowanych pozorowały kamizelki ratunkowe. Zadaniem załogi patrolowo – rozpoznawczej Bryzy z 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach było naprowadzenie jednostek nawodnych w miejsce gdzie znajdują się rozbitkowie bez podawania ich dokładnej pozycji. Celem ćwiczenia było wypracowanie procedur naprowadzania jednostek nawodnych do rejonu akcji ratowniczej w przypadku braku możliwości wykorzystania urządzeń GPS na jednostkach ratowniczych oraz braku łączności radiowej pomiędzy samolotem a jednostkami nawodnymi. W manewrach uczestniczyły jednostki Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa m/s Huragan (typu SAR-1500) i R-24 z Brzegowej Stacji Ratowniczej w Łebie oraz jednostki R-23 i R-5 z Brzegowej Stacji Ratowniczej we Władysławowie.
SAR 2011
Załogi samolotów patrolowo – rozpoznawczych stacjonujących na lotnisku w Siemirowicach pełnią całodobowe dyżury w systemie rozpoznania. Wspierają także system ratownictwa morskiego i lotniczego, w skład którego wchodzą załogi śmigłowców W-3RM i Mi-14PŁ/R dyżurujące na lotniskach w Gdyni Babich Dołach i Darłowie. Bryza może prowadzić poszukiwania jednostek pływających czy tratw ratunkowych przy pomocy radaru obserwacji obiektów nawodnych. Wyposażona jest również w system namierzania sygnałów z radiostacji ratowniczych CHELTON oraz tratwę ratunkową, którą załoga może zrzucić odnalezionym rozbitkom a następnie koordynować prowadzenie akcji ratowniczej z powietrza.
Komentarze