Kontrakt Boeinga z US Air Force na budowę latających tankowców nowej generacji
The Boeing Company podpisało kontrakt z Amerykańskimi Siłami Powietrznymi (US Air Force) na produkcję i dostarczenie latających tankowców nowej generacji, które zastąpią 179 latających z 400 latających dotychczas cystern KC-135.
Umowa zakłada, iż do 2017 roku Boeing zaprojektuje, opracuje, wyprodukuje i dostarczy 18 pierwszych tankowców, które będą w pełnej gotowości bojowej.
„Jesteśmy zaszczyceni mając możliwość zbudować nowe tankowce dla Amerykańskich Sił Powietrznych oraz przekazać je wraz z ich możliwościami do użytku kobietom i mężczyznom służącym w naszych siłach zbrojnych,” powiedział Jim McNerney, prezes firmy Boeing. „Nasz zespół jest gotowy zastosować sześćdziesięcioletnie doświadczenie w budowaniu tankowców do zaprojektowania i skonstruowania samolotu, który będzie służył naszemu narodowi przez następne dekady.”
Amerykańskie Siły Powietrzne wybrały samolot Boeing NewGen Tanker po długim i starannym procesie rozpatrywania ofert. Zdecydowano się na budowany w Stanach Zjednoczonych, wielomisyjny tankowiec, który skonstruowany zostanie na bazie popularnego samolotu Boeing 767. Boeing NewGen Tanker spełnia wszystkie warunki samolotu bojowego o najniższym ryzku, jest także najkorzystniejszy jeśli chodzi o ograniczanie kosztów ponoszonych przez podatników. Oferta Boeinga została przygotowana przez zintegrowany zespół, którego członkowie reprezentowali różne działy firmy takie jak Commercial Airplanes, Defense, Space&Security oraz Engineering, Operations&Technology.
„Wygranie tego kontraktu nie byłoby możliwe bez pracy setek pracowników Boeinga, oraz tysięcy naszych współpracowników, którzy byli całkowicie skupieni na naszym dążeniu do stworzenia rozwiązania łączącego w sobie najwyższe możliwości i najbardziej rozsądną cenę,” powiedział Dennis Muilennurg, prezes Boeing Defense,Space&Security. „Ten kontrakt jest także nagrodą dla przedstawicieli Sił Powietrznych i Departamentu Obrony USA, którzy pracowali niestrudzenie nad tym, aby cały proces zamówień publicznych przebiegał w sposób transparentny, oraz aby ostatecznie wyłonić samolot, który będzie najbardziej odpowiedni do tego zadania. Nie możemy się doczekać współpracy z Siłami Powietrznymi, ponieważ chcemy dostarczyć im maszyny, stworzone na miarę wymagań kobiet i mężczyzn służących naszemu krajowi.”
Tankowce KC-46A zostaną zbudowane przez doświadczonych pracowników firmy, a cała budowa odbywać się będzie w istniejących już hangarach firmy Boeing. Kontrakt na tankowce KC-46A zasili też w sposób znaczny amerykańską gospodarkę, gdyż wesprze 50 000 miejsc pracy w USA u ponad 800 dostawców rozmieszczonych w 40 stanach.
„Boeing zawsze angażuje się w integralność procesu konkurencji, a nasi pracownicy, oraz pracownicy naszych podwykonawców, są gotowi do dostarczenia tych tankowców na czas, i na zasadach zgodnych z budżetem,” powiedział Jim Albaugh, prezes Boeing Commercial Airplanes.
Zbudowany na bazie popularnego samolotu Boeing 767 tankowiec KC-46A jest szerokokadłubowym, wielomisyjnym statkiem powietrznym wyposażonym w najnowsze technologie, który bez problemu sprosta wymaganiom Sił Powietrznych w zakresie transportu paliwa, towarów, pasażerów oraz pacjentów. Jest także zaopatrzony w systemy najnowszej generacji, które będą potrzebne przy obsługiwaniu wymagających przyszłych misji. Posiada również takie same wyświetlacze elektroniczne jak 787 Dreamliner. Jest skonstruowany jest według filozofii, która stawia załogę na pierwszym miejscu. NewGen Tanker posiada także najnowocześniejszy wysięgnik KC-10 z większą powierzchnią elementów służących do przekazywania paliwa, zwiększoną przepustowością paliwa oraz system kontroli fly-by-wire.
Komentarze