Przejdź do treści
Źródło artykułu

Boeing wprowadza zmiany i nowości w 787

Boeing wprowadza małe zmiany w konstrukcji panelu dystrybucji zasilania w 787, a także aktualizuje oprogramowanie systemowe, które zarządza dystrybucją zasilania na pokładzie samolotu oraz ją zabezpiecza. Wprowadzone zmiany są wynikiem obserwacji wyciągniętych podczas dochodzenia w sprawie incydentu na pokładzie jednego z samolotów testowych o numerze ZA002, który miał miejsce na początku tego miesiąca w miejscowości Laredo w Teksasie.

„Skutecznie przeprowadziliśmy w laboratorium symulację kluczowych procesów, które miały miejsce podczas zdarzenia na pokładzie samolotu, i w chwili obecnej pracujemy nad opracowaniem udoskonaleń konstrukcyjnych,” powiedział Scott Francher, wiceprezes i dyrektor generalny programu 787. „Boeing pracuje nad planem, dzięki któremu będziemy mogli powrócić do testowania samolotów 787. Plan zostanie przedstawiony Federalnej Administracji Lotnictwa Stanów Zjednoczonych tak szybko jak tylko będzie gotowy.”

Inżynierowie ustalili, iż powodem incydentu było albo zwarcie albo łuk elektryczny w panelu dystrybucji zasilania P100, najprawdopodobniej wywołane przez obecność ciał obcych. Zmiany konstrukcyjne poprawią izolację wewnątrz panelu. Natomiast zmiany w oprogramowaniu zostaną wprowadzone aby w przyszłości jeszcze lepiej zapobiegać jakimkolwiek nieprawidłowościom.

Panel P100 jest jednym z pięciu największych paneli dystrybucji zasilania na pokładzie 787. Otrzymuje moc z lewego silnika i przekazuje ją do szeregu różnych systemów.

Zespół 787 wykorzystuje teraz czas na przeprowadzenie zmian konstrukcyjnych oraz aktualizację oprogramowania. Zmieniony harmonogram programu 787 zakłada, iż ulepszenia zostaną wprowadzone w ciągu kilku najbliższych tygodni.

„Nasz zespół jest skupiony na przeprowadzeniu zmian i ponownym rozpoczęciu program lotów testowych,” powiedział Fancher. „Ekipa w Laredo przygotowuje ZA002 do powrotu do Seattle.”


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony