Boeing potwierdza datę lotu testowego 787 Dreamliner
Boeing zbliża się do końca prac przy swoich największych projektach: samolotach 787 Dreamliner i 747-8. Pat Shanahan, wiceprezes Airplane Programs for Boeing Commercial Airplanes, zaprezentował podczas salonu lotniczego w Le Bourget postęp prac przy finalizowaniu wiodących projektów koncernu. Shanahan potwierdził, że Boeing przeprowadzi loty testowe najnowszych samolotów jeszcze w 2009 roku: 787 Dreamliner wzbije się w powietrze przed końcem drugiego kwartału, a 747-8 przed końcem roku.
Odnosząc się do zbliżającego się lotu testowego samolotu 787 Dreamliner, Shanahan powiedział: „Przygotowujemy obecnie końcową fazę testów, które potwierdzą, że Dreamlinery są gotowe do lotu. Zaraz potem przeprowadzimy testy kołowania i samolot czekać będzie już tylko na pozwolenie do startu. To będzie niezwykły dzień dla wszystkich, którzy uczestniczą w tym projekcie.”
Tymczasem drugi 787 Dreamliner został wyprowadzony na płytę lotniska, gdzie odbędą sie testy paliwowe. To drugi z sześciu Dreamlinerów używanych do testów tych nowych samolotów.
Każdy z sześciu samolotów testowych będzie użyty na innym etapie programu lotu testowego. Samolot oznaczony symbolem ZA002 skupi się na wynikach systemowych. Tak samo jak jego poprzednik, ZA001, ten 787 również przeszedł wszystkie rygorystyczne serie testów w fabryce. Testy paliwowe rozpoczęły się natychmiast po zajęciu przez samolot stanowiska do tankowania.
Na ZA002 znajdują się symbole japońskiej linii lotniczej All Nippon Airways (ANA). „ANA jako pierwsza będzie obsługiwać samolot 787 Dreamliner” powiedział Scott Fancher, Wiceprezes i Menedżer Generalny programu 787 Dreamliner i dodał „Jesteśmy zaszczyceni latając pod banderą linii ANA podczas program lotu testowego. Jest to wyraz uznania dla naszej współpracy przy wprowadzeniu na rynek tego całkiem nowego samolotu.”
747-8 Freighter i Intercontinental również robią postępy w swoim inżynieryjnym i finalnym montażu w Everett. Pierwsze cztery samoloty 747-8 Freighter są na różnych etapach montażu w fabryce, przy czym pierwszy z nich jest już złożony w ponad 50 procentach. Jeśli chodzi o 747-8 Intercontinental ukończono już ponad 30 procent projektu. „Prace inżynieryjne są bardziej zawansowane niż planowano.” - powiedział Shanahan.
Podczas gdy wiele uwagi Boeing poświęca swoim flagowym projektom, Shanahan podkreślił, że równie dużo siły wkładane jest w nieustanną poprawę produkcji samolotów 777, 737, 767 i P-8A Poseidon. „Koncentrujemy się, aby zapewnić najwyższy poziom naszych produktów. Dzięki rodzinie samolotów Boeinga, dostarczamy technologie i osiągi jakich oczekują od nas nasi klienci.” - dodał Shanahan.
Znaczące osiągnięcia są również dziełem departamentu biznesowego Commercial Aviation Services. „Oferujemy najbardziej kompletny wybór usług lotniczych w branży, aby sprostać potrzebom klientów w każdym czasie i w każdym miejscu.” - powiedział Shanahan.
Shanahan zakończył swoje wystąpienie podkreślając, że Boeing Commercial Airplanes jest zaangażowany w rozwój technologii, dzięki któremu „samoloty będzie można tworzyć w przyszłości jeszcze lepiej”.
787 Dreamliner ma 865 zamówień od 56 linii lotniczych.
Komentarze