Przejdź do treści
Źródło artykułu

Boeing osiągnął planowany na 2010 rok poziom dostaw; osiągnął też wysoki poziom zamówień

Firma dostarczyła 462 samoloty
530 zamówień netto towarzyszy polepszeniu sytuacji ekonomicznej na świecie

SEATTLE, 6 stycznia 2011 – W 2010 roku Boeing dostarczył 462 samoloty pasażerskie, tym samym przekraczając plany zakładające około 460 dostaw rocznie. Boeing otrzymał w ciągu roku 530 zamówień komercyjnych netto, w czasie gdy przewoźnicy powietrzni przechodzą z etapu poprawy koniunktury do ekspansji. Boeing Commercial Airplanes posiada silne zaplecze 3 443 zamówień, które mają być zrealizowane w przyszłości.

„376 dostaw modelu 737 Next-Generation w 2010 roku, ustaliło poziom dostaw na nadchodzący rok,” powiedział Jim Albaugh, Prezes i szef Rady Nadzorczej Boeing Commercial Airplanes. „737 jest najbardziej pożądanym samolotem na rynku, klienci złożyli 486 zamówień netto i nadal doceniają ekonomiczne walory tego modelu, jego wszechstronności i wprowadzane unowocześnienia.”

W 2010 roku dostarczono 74 samoloty B777 oraz przyjęto 46 zamówień netto. Należy podkreślić, iż samolot ten jest w czołówce wszystkich zestawień popularności wśród operatorów, inwestorów oraz użytkowników, dzięki swojej wysokiej wydajności i wysokiemu poziomowi komfortu dla pasażerów.

Wyniki zamówień, dostaw oraz zaległych dostaw w 2010 roku wyglądały następująco:



W 2010 roku, Boeing kilkakrotnie ogłosił zwiększenie tempa produkcji wszystkich swoich produktów, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie ze strony przewoźników z całego świata. Produkcja Next-Generation 737 wzrośnie z 35 maszyn miesięcznie na początku 2012 roku do 38 samolotów miesięcznie w drugim kwartale 2013 roku. Produkcja 777 zostanie w połowie 2011 roku podwyższona z 5 do 7 maszyn miesięcznie, a następnie w pierwszym kwartale 2013 roku osiągnie poziom 8,3 samolotu miesięcznie. Pierwszą dostawę modelu 747-8 Freighter planuje się na połowę 2011 roku, natomiast pierwsza dostawa 747-8 Intercontinental przewidywana jest na koniec bieżącego roku. 787 Dreamliner jest nadal w fazie lotów testowych.

Boeing przewiduje ogłoszenie wytycznych dotyczących dostaw samolotów pasażerskich w 2011 roku po opublikowaniu wyników finansowych za 2010 rok, planowanych na 26 stycznia.


Najważniejsze wydarzenia Boeing Commercial Airplanes w 2010 roku:

  • Loty testowe sześciu Dreamlinerów przekroczyły łącznie 2 400 godzin.

  • Piloci z linii lotniczych ANA, pierwszego klienta 787, testowali Dreamlinera.

  • 747-8 Freighter przekroczył 1 500 godzin lotów.

  • Dostarczono dziewięćsetny model 777.

  • 747-8 Intercontinental osiągnął ostateczną fazę montażu oraz został uruchomiony.

  • Tysięczny model 767 przygotowany jest do ostatecznego montażu.

  • Pierwsze dostawy Next-Generation 737 wyposażonych w Boeing Sky Interior.

  • Uruchomienie 787 GoldCare z TUI Travel – pierwszej kompleksowej oferty dla klientów.

  • Pilne prośby o wsparcie ze strony klientów były terminowo obsłużone w 99% przypadków dzięki działaniom Centrum Operacyjnego.

  • Partnerstwo Boeinga i Chin w zakresie biopaliw dla zrównoważonego lotnictwa.

  • Ostatni samolot testowy P-8A trafia do ostatecznego montażu.


Szczegółowy raport Boeing Commercial Airplanes dotyczący zamówień i dostaw dostępny jest na stronie: http://active.boeing.com/commercial/orders/index.cfm

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony