Boeing i ANA rozpoczęły sprawdzanie gotowości 787 do obsługi rejsów w Japonii
Boeing i ANA rozpoczęły dzisiaj ważny etap walidacji gotowości samolotów 787 Dreamliner do rozpoczęcia obsługi rejsów.
W nadchodzących dniach, piloci ANA, razem z pilotami Boeinga, będą latać samolotem 787 na japońskich trasach, zgodnie z procedurami i prawami lotniczymi. Również mechanicy ANA i ekipy naziemne zdobędą doświadczenie w pracy przy tym samolocie w symulowanych warunkach operacyjnych.
„ANA jest dumne z faktu, że jesteśmy pierwszą linią lotniczą na świecie, która będzie korzystać z samolotów 787” powiedział Shinichiro Ito, prezes ANA. „Dołączenie Dreamlinera do naszej floty jest bardzo ważnym elementem przyjętej przez nas strategii. Chcemy się stać najlepsza linią lotniczą w Azji i oferować naszym pasażerom najwyższy poziom komfortu i obsługi pokładowej. Sprawdzenie naszych umiejętności i przygotowań do włączenia Dreamliner’a do floty jest niezbędne, aby ten samolot rozpoczął obsługę połączeń w tym roku.”
Samolot 787 po raz pierwszy pojawił się w Azji wczoraj, lądując na lotnisku Haneda w Tokio o 6:21 rano czasu lokalnego. Ponad tysiąc przedstawicieli mediów, pracowników ANA i fanów lotnictwa zgromadziło się aby być świadkami przylotu Dreamlinera i przywitać pilotów ANA - Masayuki Ishii i Masami Tsukamoto – i pilotów Boeinga – Mike Carriker, Heather Ross i Ted Grady. Pomalowany w barwy ANA, testowy Dreamliner ZA002 przyleciał do Tokio po bezpośrednim locie z Seattle.
„Firma Boeing jest dumna mogąc świętować to historyczne lądowanie samolotu 787 Dreamliner w Japonii, kraju naszego klienta ANA, który jako pierwszy otrzyma ten samolot, jak również kraju, z którego pochodzi wielu naszych partnerów,” powiedział Jim Albaugh, prezes Boeing Commercial Airplanes. „ANA jest niesamowitą linią lotniczą, a samolot 787 jest jeszcze lepszą maszyną dzięki wkładowi jaki w jego tworzenie miało ANA.”
Podczas trwającego tydzień procesu walidacji, 787 będzie brał udział w symulacji zadań prac, jakie na co dzień wykonuje linia lotnicza. Prace serwisowe oraz procedury prac załóg przeprowadzane będą na pięciu lotniskach – w Tokio, Osace (Itami i Kansai), Okayamie i Hiroszimie. Pierwszy lot 787 odbędzie się albo na trasie Haneda-Okayama albo Haneda-Hiroszima po uruchomieniu dostaw w drugiej połowie bieżącego roku.
ANA zamówiło 55 Dreamlinerów. Będzie z nich korzystać w swojej siatce połączeń – jest to część strategii linii na ugruntowanie pozycji rynkowej i wspieranie rozwoju w najbliższych latach.
Boeing planuje dostarczenie pierwszego samolotu 787 w sierpniu lub wrześniu tego roku.
Komentarze