Przejdź do treści
Samolot szkoleniowy na pasie startowym, fot. avweb
Źródło artykułu

Wzrosty w segmencie szkoleń lotniczych w regionie Azji i Pacyfiku

Jak wynika z raportu opublikowanego przez Asian Sky Group (ASG), w latach 2018-2020 liczba szkół lotniczych w regionie Azji i Pacyfiku wzrosła o 4%. Grupa ustaliła, że pod koniec 2020 r. w regionie działało 356 szkół lotniczych wykorzystujących 565 śmigłowców i 2931 samolotów.

Największy wzrost liczby szkół lotniczych odnotowano w Chinach kontynentalnych, gdzie w ciągu dwóch lat powstało 17 nowych ośrodków. Z kolei w Australii, która reprezentuje największy rynek szkoleń lotniczych w regionie, liczba szkół lotniczych zmniejszyła się o trzy ośrodki.  

„Chociaż COVID-19 miał dramatyczny wpływ na przemysł lotniczy, szkoły w regionie Azji i Pacyfiku wykazały się odpornością, zwłaszcza w porównaniu z 2018 r.” – podkreślono w raporcie ASG. „W 2020 r. w porównaniu do 2018 r. w całym regionie Azji i Pacyfiku było więcej o 24 ośrodki szkoleniowe oraz 205 statków powietrznych i 48 śmigłowców szkoleniowych.” Spośród 356 szkół lotniczych w regionie funkcjonujących pod koniec ubiegłego roku, 270 oferowało tylko szkolenia na samolotach i szybowcach, 65 tylko na śmigłowcach, a 21 zapewniało oba typy szkoleń.

ASG stwierdziło, że najpopularniejszym samolotem w regionie była Cessna 172, stanowiąc 34 procent floty szkoleniowej regionu Azji i Pacyfiku. Następny w zestawieniu był Diamond DA40 (12 procent), Cessna 152 (10 procent) i Piper PA-28 (7 procent). Z kolei najpopularniejszymi śmigłowcami szkoleniowymi były Robinson R44 (19 procent regionalnej floty szkoleniowej), Bell 206 (16 procent) i Robinson R22 (14 procent). Pełen raport ASG 2020 można znaleźć pod adresem www.asianskymedia.com/training

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony