Przejdź do treści
Źródło artykułu

USA: Branża General Aviation zawiedziona opieszałością FAA

Branża GA z niecierpliwością czekała na wprowadzenie przez FAA zmian dotyczących certyfikacji nowych konstrukcji. Ustawa Small Airplane Revitalization Act, która weszła w życie w 2013 r., miała zwiększyć bezpieczeństwo lotów przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów dla przemysłu lotniczego. FAA do 18 grudnia 2015 r. miała dostosować swoje wytyczne do nowych zasad.

Niestety, Federalna Administracja Lotnictwa nie dotrzymała terminu narzuconego przez Kongres. To ogromne rozczarowanie dla całej branży General Aviation. Przedstawiciele FAA, mimo naszych starań i oferowanej pomocy, nie spełnili stawianych przed nimi wymagań – powiedział Pete Bunce, prezes GAMA (Stowarzyszenia Producentów General Aviation).

Przemysł lotniczy w Europie z łatwością poradził sobie z przeprowadzeniem podobnych zmian w prawie, pracując ramię w ramię z autorami tych regulacji. U nas na drodze stanęła biurokracja. Jednak w interesie całej społeczności general aviation jest, by FAA jak najszybciej wydała NPRM (Notice of Proposed Rulemaking), co pozwoli na podwyższenie poziomu bezpieczeństwa i otworzy drogę do innowacji – dodał Bunce.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony