USA: Branża General Aviation zawiedziona opieszałością FAA
Branża GA z niecierpliwością czekała na wprowadzenie przez FAA zmian dotyczących certyfikacji nowych konstrukcji. Ustawa Small Airplane Revitalization Act, która weszła w życie w 2013 r., miała zwiększyć bezpieczeństwo lotów przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów dla przemysłu lotniczego. FAA do 18 grudnia 2015 r. miała dostosować swoje wytyczne do nowych zasad.
– Niestety, Federalna Administracja Lotnictwa nie dotrzymała terminu narzuconego przez Kongres. To ogromne rozczarowanie dla całej branży General Aviation. Przedstawiciele FAA, mimo naszych starań i oferowanej pomocy, nie spełnili stawianych przed nimi wymagań – powiedział Pete Bunce, prezes GAMA (Stowarzyszenia Producentów General Aviation).
– Przemysł lotniczy w Europie z łatwością poradził sobie z przeprowadzeniem podobnych zmian w prawie, pracując ramię w ramię z autorami tych regulacji. U nas na drodze stanęła biurokracja. Jednak w interesie całej społeczności general aviation jest, by FAA jak najszybciej wydała NPRM (Notice of Proposed Rulemaking), co pozwoli na podwyższenie poziomu bezpieczeństwa i otworzy drogę do innowacji – dodał Bunce.
Komentarze